printlogo


معاون اداره دامپزشکی شهرستان قم
آغاز طرح مایه کوبی همزمان تب برفکی در تمامی جمعیت گوسفند و بز استان
کد خبر: 21639
دکتر حسین بختیاری زاده : طرح مایه کوبی همزمان تب برفکی در تمامی جمعیت گوسفند و بز استان از تاریخ سیزدهم آبان ماه آغاز و تا 60 روز ادامه دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم ، دکتر حسین بختیاری زاده ، معاون اداره دامپزشکی شهرستان قم اعلام کرد:

اداره دامپزشکی شهرستان قم در نظر دارد طرح  واکسیناسیون همزمان تب برفکی را در کل جمعیت گوسفند و بز استان از تاریخ سیزدهم آبان ماه اجرا نماید. مدت زمان اجرای این طرح به مدت 60 روز خواهد بود. وی ادامه داد: کلیه دامداران استان نسبت به اجرای این طرح همکاری لازم را با اکیپ های عملیاتی اعزامی از سوی مراکز مایه کوبی داشته باشند تا ایمنی نسبی در جمعیت دامی استان علیه بیماری تب برفکی ایجاد گردد.

اداره دامپزشکی شهرستان قم اطلاعیه ای را نیز بدین منظور صادرکرده است که به شرح ذیل می باشد:

قابل توجه دامداران محترم دام سبک استان قم

واکسن تب برفکی برای کل جمعیت گوسفند و بز استان در تمامی واحد های دامداری و گله های کوچرو در کلیه مناطق استان از تاریخ سیزدهم آبان ماه به مدت 60 روز توسط 9 مرکز مایه کوبی دامپزشکی با توان 22 اکیپ عملیاتی تزریق خواهد شد.

لازم است تا دامداران محترم پس از واکسیناسیون، از جابجایی و خرید و فروش دام  تا دو هفته خودداری نمایند.

استان قم واجد بیش از 300 هزار رأس گوسفند و بز داشتی و بیش از 110 هزار گوسفند و بز پرواری در هر دوره پروار  می باشد که انتظار می رود دامداران محترم علاوه بر رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه ای در واحد دامداری، با انجام واکسیناسیون به موقع و پوشش حداکثری آن، از بروز و شیوع این بیماری در دامهای خود جلوگیری نموده و خسارات اقتصادی حاصله را به کمترین حد ممکن کاهش دهند.

بیماری تب برفکی از مهمترین بیماری های دامی واگیردار شایع در کشور است که تردد، تراکم دام و قرار گرفتن دام واکسینه شده در کنار دام واکسینه نشده نقش مهمی در شیوع این بیماری دارد.

 

دامداران محترم می توانند در کلیه طرح های مایه کوبی، ضدعفونی و سم پاشی با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره کل دامپزشکی استان قم به آدرس:qom.ivo.ir  از شرایط و اطلاعات این طرح مطلع گردند. همچنین ضمن همکاری با اکیپ های دامپزشکی، در خصوص زمان واکسیناسیون با مراکز مایه کوبی دامپزشکی در هر منطقه تماس حاصل فرمایند. شماره های تماس مراکز مایه کوبی در همان پایگاه اینترنتی برای اطلاع عموم بارگذاری شده است.

شماره های تماس دامپزشکی جهت ارائه نظرات و پیشنهادات به شرح ذیل خواهد بود:

اداره دامپزشکی شهرستان قم: 36642789 داخلی 140

دامپزشکی شهر جعفریه: 36222890  ، دامپزشکی شهر دستجرد: 35223450  ، دامپزشکی شهر کهک: 34223647

 

 



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21639