printlogo


ساختمان‌های پزشکان مأمنی امن برای ویروس کرونا در شهر قم
کد خبر: 21710
مدیران استان در حالی به دنبال راهکاری مقابله با شیوع بیماری کرونا هستند که ساختمان‌های پزشکان تبدیل به مأمنی امن برای ویروس کرونا در شهر قم شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  عزم مدیران استان به‌خصوص استاندار قم برای مقابله با کرونا در ماه‌های اخیر بر کسی پوشیده نبوده و این مهم را می‌توان در جلسات و سخنرانی وی به‌وضوح مشاهده کرد اما آیا این عزم و جدیت در بین مدیران میانی و اجرایی استان نیز وجود دارد؟
در روزهای اخیر مخاطبان پایگاه خبری قم فردا با ارسال‌های پیام‌های مختلفی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بسیاری از ساختمان‌های پزشکان که در بیشتر آن‌ها نیز پزشکان داخلی و عفونی مستقر هستند، خبر داده‌اند.
تصاویری که به‌خوبی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز را نشان می‌دهد که به محلی برای انتشار ویروس کرونا تبدیل شده است.
در واقع بسیاری از بیماران کرونایی قرنطینه در منزل را به بستری شدن در بیمارستان ترجیح می‌دهند و ناگزیر هستند که برای طی دوره درمان خود چندین بار به پزشکان متخصص مراجعه کنند که همین موضوع باعث می‌شود که افراد دیگری را نیز درگیر این بیماری کشنده کنند.
از سوی دیگر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این‌گونه مراکز باعث می‌شود که خود مردم نیز کمتر رغبتی برای رعایت این پروتکل‌ها داشته باشند حال این‌که بسیاری از این مردم دارای مغازه و... هستند.
نداشتن تهویه مناسب، آسانسورهای خراب، تراکم بالای بیماران و فضای کم، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن هم در مراکزی که مملو از بیماران کرونایی است نه‌تنها قابل‌قبول نیست بلکه باید برای علاج آن دراسرع‌وقت اقدامات قاطعی صورت بگیرد.
نکته مهم دیگر این‌که پزشکان و صاحبان این مراکز درمانی افراد فقیر و طبقه متوسط جامعه نیستند که از عهده هزینه‌های اجرای طرح‌های پیشگیرانه برنیایند.
به‌هرحال انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی قم در این زمینه با جدیت ورود کرده و اجازه ندهد افراد بیشتری با این‌گونه اهمال‌کاری‌ها دچار این بیماری شوند.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21710