printlogo


تشابه تلخ دو پروژه معروف در شهر قم؛
منوریل و پروژه کیوانفر، هر دو قربانی لجاجت!
کد خبر: 21804
به نظر می‌آید کشمکش‌های مدیران استاد تمامی ندارد و قرار نیست پروژه تقاطع کیوانفر در مسیر اصلی خود حرکت کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، درحالی‌که بعد از مدت‌ها کشمکش و جلسات متعدد مقرر شد این پروژه نهایی و اجرایی شود اظهارات اخیر شهردار قم در نشست خبری پرده‌ای دیگری از اختلافات را نمایان کرد.
سقائیان نژاد در این زمینه اظهار داشت: نزدیک به ۱۰ ماه پیش‌طرح این تقاطع آماده‌شده و پیمانکار جذب‌شده است. حتی قسمت‌هایی از کار در خیابان زینبیه آغازشده است.
وی با اشاره به وجود اختلاف‌نظر در اجرای این پروژه در زیرگذر شدن خیابان امام خمینی (ره) یا خیابان شهید کیوانفر ادامه داد: ما در مطالعات رسمی و فنی زیرگذر را به خیابان امام دادیم چراکه زیرگذر کیوانفر محقق شدنی نیست. یکی از دلایل وجود پل آیت‌الله کاشانی و دیگری هزینه بالای شکل‌دهی به کندروها است.
شهردار قم با اشاره به مخالفت شورای ترافیک با گزینه مطرح‌شده از سوی شهرداری اضافه کرد: این موضوع در شورای حل اختلاف مطرح شد و تصمیم‌گیری شد تا گزینه شهرداری اجرایی شود اما در تصویب انحراف ترافیکی در شورای ترافیک بازهم به مشکل برخوردیم.
وی ادامه داد: اخیراً پیمانکار نامه نوشته و درخواست فسخ قرارداد داده است. اگر این وضع ادامه پیدا کند باید به پیمانکار ضرر و زیان پرداخت کنیم.
سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: شاید مخالفان این پروژه هم ادله داشته باشند و من وارد بحث قضاوت نمی‌شوم چراکه مردم باید قضاوت کنند.
درواقع سقائیان نژاد با زیرکی تمام نمی‌خواهد رودرروی مدیران استان قرار بگیرد حتی اگر این مدیران در ماه‌های آخر عمر مدیریتی خودشان باشند.
حال این‌که آقای شهردار نماینده تک‌تک شهروندان قمی است و باید از حق‌وحقوق آن‌ها دفاع کند و قطعاً مردم خواهان این هستند که درآمدهای شهرداری در مسیر عمران و آبادانی شهرشان هزینه شود.
البته از سایر مسئولان استان به‌خصوص نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی نیز انتظار می‌رود وارد این موضوع شده و اجازه ندهند بیش از این به این پروژه حیاتی خسارت وارد شود.
منوریل و پروژه کیوانفر هر دو قربانی لجاجت
اولین بار بهشتی معاون استاندار بود که در دی‌ماه سال گذشته و در زمان برگزاری جلسه حل اختلاف این پروژه بیان داشت: اتفاقاً من امروز ناراحت نیستم چون جلسه ضبط و فیلم‌برداری می‌شود و مانند جلسه تصمیم‌گیری منوریل نیست که مردم از آن باخبر نشوند.
این صحبت‌های مخالف اصلی این پروژه است که این تصمیم‌گیری در خصوص یک زیرگذر را تا بدین حد خسارت‌بار عنوان می‌کند، آن‌هم پروژه‌ای که پیمانکار آن مشخص‌شده و امروز ادعای خسارت دارد.
درواقع باید گفت همان‌طوری که پروژه منوریل حاصل اختلاف رئیس‌جمهور وقت و شهردار وقت تهران بود و درنهایت نصیب قم شد امروز هم پروژه کیوانفر حاصل اختلاف معاون عمرانی استانداری و شهرداری قم است که قطعاً دودش به چشم مردم می‌رود.
در پایان باید گفت اگر این پروژه به این زودی‌ها هم شروع نشود با رسیدن ترافیک شدید این تقاطع به میدان امام خمینی (ع) در آینده‌ای نزدیک ایستادگی و مقاومت معاون استاندار- البته در صورت باقی ماندن در پستش- پایان می‌یابد اما صد افسوس که چرا مردم باید هزینه این ناهماهنگی و شاید لجاجت را بدهند.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/21804