printlogo


معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش قم:
برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در قم
کد خبر: 2192
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به حضور دانش آموزان از پنجم تا سیزدهم بهمن در قم، گفت: سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در چهار رشته ورزشی در قم برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مجتبی رمضان بیگی پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری که در آموزش و پرورش استان برگزار شد با اشاره به سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور، اظهار داشت: این مسابقات با حضور 2 هزار نفر از دانش آموزان، مربیان و داوران از سراسر کشور به مدت 9 روز با شعار «دانش آموز ورزشکار، آینده روشن، 40 سال افتخار» در قم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مسابقات ملی در فصل تابستان برگزار می شود و امسال برای نخستین بار به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، این مسابقات در بهمن ماه در 4 رشته برگزار می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه این مسابقات از 5 تا 13 بهمن برگزار خواهد شد، گفت: این دوره از مسابقات در چهار رشته ورزشی بسکتبال، کبدی، کشتی پهلوانی و زورخانه ای و لَنگ برگزار می شود که در هر رشته ورزشی به ترتیب 25، 29، 28 و 13 استان حضور خواهند داشت.
وی بیان داشت: محل اسکان ورزشکاران دانش آموز در پردیس فرهنگیان حضرت معصومه(س) و آیت الله طالقانی و محل اسکان مربیان و داوران در سالن شماره یک فرهنگیان می باشد.
رمضان بیگی با اشاره به اینکه هرم ورزشی از چهارگانه ورزش آموزش و پرورش، ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و ورزش حرفه ای تشکیل شده است، خاطرنشان شد:برای رسیدن به ورزش حرفه ای باید از ابتدای مسیر برنامه ریزی های دقیقی صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: برای دانش آموزان هر هفته 2 ساعت درس تربیت بدنی در مدارس قرار داده شده است اما باتوجه به اینکه این مقدار زمان بسیار کم است از طریق ورزش های صبحگاهی، کانون های ورزشی درون و بیرون مدرسه و مسابقات ورزشی دانش آموزی این زمان را به 6 ساعت در هفته رسانده ایم.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسابقات ابتدا در کلاس، منتخب مدارس، منتخب منطقه ، منتخب استان و کشور برگزار می شود، بیان داشت: 20 کمیته از جمله کمیته های تغذیه، استقبال، امنیت و حراست، فرهنگی، تجهیزات، تدارکات و پزشکی و... مسئول اجرای مسابقات دانش آموزی پیشرو هستند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های فرهنگی پیش بینی شده گفت: زیارت حرم حضرت معصومه(س)، حضور در مسجد جمکران و همچنین برگزاری یادواره 6 هزار شهید استان قم برای شرکت کنندگان در این مسابقات در نظر گرفته شده است.



انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2192