printlogo


کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با قم فردا:
حذف 4 صفر از پول ملی، اولویت امروز اقتصاد کشور نیست
کد خبر: 2193
یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اولویت های حل مشکلات اقتصاد ایران، حذف 4 صفر از پول ملی را در زمره این اولویت ها ندانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی رعنایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه امروز حذف صفرهای پول ملی اولویت کشور نیست، اظهار داشت: تردیدی نیست که امروزه نیازمند اولویت دهی به برقراری انضباط مالی و همچنین رفع مشکلات مربوط به تورم و نقدینگی در جامعه هستیم؛ پس پرداختن به بحث حذف صفر از پول ملی نمی تواند اولویت امروز ما باشد.
وی افزود: حذف صفر از واحد پول در شرایط امروز کشور آنچنان تأثیر مثبتی در اقتصاد ملی ندارد؛ البته بنده بر این باورم که خیلی مضرّ هم نیست.
این کارشناس اقتتصادی در عین حال تلاش بانک مرکزی را برای ارائه این لایحه به دولت بیشتر به یک بازی نمایشی در بُعد تأثیرگذاری روانی بر جامعه تشبیه کرد و گفت: عموم اقتصاددانان بر این باورند که حذف صفر از پول ملی نیاز به بسترسازی دارد که بستر مهم آن، مهار و تثبیت تورم در جامعه است.
وی در ادامه با خواندن این بیت که «مُشک آن است که خود ببوید/ نه آن که عطّار بگوید»، دست اندرکاران و مسئولان اقتصادی کشور را به پرداختن به اولویت های اقتصادی یعنی شفاف سازی حساب ها و تراکنش ها و همچنین مبارزه جدی با پولشویی در کنار پیگیری جدی سیاست مهار تورم و کنترل نقدینگی توصیه کرد.
رعنایی همچنین بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت در زمینه برقراری انضباط مالی و اقتصادی در جامعه، محدود کردن استفاده از پول نقد در جامعه است که باید دنبال شود.



انتهای پیام/120
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2193