printlogo


استاد دانشگاه تهران:
بسیج باید فعالانه و پویا در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشد/ جهادگران بسیجی اسطوره‌های گمنام هستند
کد خبر: 22084
استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که جهادگران بسیجی اسطوره‌های گمنام هستند، گفت: بسیج باید فعالانه و پویا در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشد.
شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت: بسیج از روز تأسیس خود که به فرمان رهبر کبیر انقلاب در سال‌های اولیه تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد همواره در خدمت نظام بوده و در برهه‌های حساس در کف میدان حضور داشته است.
وی ادامه داد: بستن بال‌وپر بسیج و محدودکردن در حوزه‌های خاص دقیقاً همان چیزی است که دشمنان نظام می‌خواهند، درحالی‌که بسیج باید فعالانه و پویا در عرصه‌های مختلف به‌خصوص اقتصادی حضور داشته باشد.
صادقی نسب افزود: دولت در عرصه‌ای اقتصادی عملکرد قابل قبولی نداشته و همان طوری که رهبر انقلاب فرمودند کاستی‌های فراوانی دارد و در این میان بسیج با مطالبه‌گری و یاری رساندن به دولت می‌تواند تأثیر خود را در بهبود وضعیت اقتصادی کشور بردارد.
وی پایگاه‌های بسیج در ادارات را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: پایگاه‌های بسیج در ادارات باید به مرکز مطالبه‌گری ملت تبدیل شوند.

دانش‌آموخته دانشگاه گریفیث استرالیا ادامه داد: بسیجیانی که در این واحدها حضور دارند باید پیگیر مطالبات مردم باشند و در واقع این پایگاه‌ها به‌عنوان مأمن برای مردم باشند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: در عرصه‌ای سازندگی و اقتصادی بسیجیان با هیچ چشمداشتی در اردوهای جهادی حضور پیدا می‌کنند و در واقع سنت و رفتاری در جامعه نهادینه می‌کنند که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد
استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: جهادگران بسیجی اسطوره‌هایی هستند که در عین گمنامی درس‌های بسیار زیادی را به ما می‌دهند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: مدیریت جهادی و انقلابی یعنی این‌که بسیجیان مخلص و انقلابی پای‌کار باشند و در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته باشند.
صادقی نسب تصریح کرد: برای این کار باید بازنگری در اهداف بسیج داشته باشیم و نقش‌های جدید را تعریف کنیم تا بتوانیم از ظرفیت بسیج در همه عرصه‌ها بهره‌مند شویم.
وی خاطرنشان کرد: قطعاً و یقیناً بالاترین دغدغه‌ای بسیج مشکلات معیشتی است که می‌بینیم در عرصه کمک‌های مؤمنانه نیز بازهم این پایگاه‌های بسیج هستند که در کنار خیرین بیش‌ترین مشارکت را دارند.
صادقی نسب در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان این‌که بسیج نماد ملت است، اظهار داشت: نیازمند این هستیم که ارتش 20 میلیونی که امام خمینی (ره) در آغاز تشکیل بسیج عنوان کرد تقویت شده و به ارتش 50 میلیونی برسیم و جمهوری اسلامی ایران را از گردنه‌هایی که دشمنان ایجاد کرده‌اند عبور دهیم.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22084