printlogo


روان‌شناس و مشاور خانواده:
ناآگاهی والدین از خطرات فضای مجازی اصلی ترین آسیب در حوزه خانواده است
کد خبر: 22795
روان‌شناس و مشاور خانواده با بیان این که ناآگاهی والدین از خطرات فضای مجازی اصلی ترین آسیب در حوزه خانواده است، گفت: برخی از خانواده‌ها از روی ناآگاهی فرزندان خودشان را به فضای مجازی می‌سپارند که بیشترین خطرات را برای آن‌ها به دنبال دارد.
ریحانه رمضانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اتفاقات اخیر و حساسیت‌های به وجود آمده در خصوص ورود بدون آگاهی نوجوانان به فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی و رسانه‌ای اثر زیادی روی نوجوانان دارد و نوجوان‌ها متأسفانه دنبال این هستند که هویت یکپارچه خودشان را در جای دیگری پیدا کنند .
وی ادامه داد: علاوه بر این بیشترین قشر آسیب‌پذیر در خانواده نوجوان‌ها هستند چرا که بلوغ جنسی آن‌ها قبل از بلوغ فکری‌شان به کمال می‌رسد.
رمضانی در خصوص راهکارهای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی نیز بیان داشت: آموزش به‌روز و آگاهانه برای تربیت فرزندان اقدام مهم و مؤثری می‌باشد که می‌تواند نقش مهم و کلیدی در این زمینه ایفا کند.
وی ادامه داد مشکل خانواده‌های ما این است که دنبال آرمان‌ها در فضای حقیقی نمی گردد علاوه بر این آموزشی به فرزندان نمی‌دهیم.
روان‌شناس و مشاور خانواده تأکید کرد: برخی از خانواده‌ها از روی این ناآگاهی فرزندان خودشان را به فضای مجازی می‌سپارند که بیشترین خطرات را برای آن‌ها به دنبال دارد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/22795