printlogo


آیت‌الله حسینی بوشهری:
آیت‌الله مصباح یزدی انسانی متفکر و نظریه‌پرداز بود / ایشان هیچگاه از مسیر انقلاب و ارزش‌های آن دست نکشید
کد خبر: 23156
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین با بیان این‌که آیت‌الله مصباح یزدی انسانی متفکر و نظریه‌پرداز بود، گفت: ایشان هیچگاه از مسیر انقلاب و ارزش‌های آن دست نکشید.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی وی را از چهره‌های ماندگار و ارزشمند حوزه علمیه قم برشمرد و اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی انسانی متفکر و نظریه‌پرداز بود که همگان جایگاه علمی و اخلاقی ایشان را تحسین می‌کنند.
وی ادامه داد: این عالم جلیل‌القدر از محضر بزرگانی همچون امام خمینی (ره)، مرحوم حاج شیخ مرتضی حائری، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله بهجت و علامه طباطبایی بهره برد و در عرصه تعلیم‌وتربیت نیز شاگردان بسیاری تربیت کرد.
حسینی بوشهری افزود: در مبارزات انقلاب نیز همواره نسبت به بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به مردم کوشید و در راه‌اندازی دو مجله بعثت و مجله انتقام نقش زیادی ایفا کرد.
وی با بیان این‌که آیت‌الله مصباح یزدی انسانی تکلیف مدار بود، تأکید کرد: ایشان هیچگاه از مسیر انقلاب و ارزش‌های آن دست نکشیدند و همواره در مسیر ولایت و رهبری گام برداشتند.
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین با اشاره به تعبیری که رهبر انقلاب در خصوص علامه مصباح به کار بردند، گفت: رهبر انقلاب در خصوص ایشان فرموده‌اند: اگرچه امروز آیت‌الله مطهری و آیت‌الله بهشتی در میان ما نیستند نسل امروز ما از وجود این شخصیت‌ها استفاده کنند اما حضور شخصیت آیت‌الله مصباح در حقیقت خلأ وجودی این بزرگان را پر می‌کند و می‌توانند از محضر این شخصیت استفاده و بهره ببرند.
وی به آثار گران‌بهای این عالم مجاهد و پارسا اشاره کرد و بیان داشت: آثار گران‌بهایی در زمینه‌های تفسیر موضوعی قرآن، بحث خداشناسی، کیهان‌شناسی، راه و راهنما شناسی، اخلاق، تاریخ از دیدگاه قرآن، حقوق و سیاست، آموزش فلسفه، شرح اسرار، شرح نهایه الحکمه، نقدی بر اصول مارکسیست، ولایت‌فقیه و ... از ایشان برای ما به‌یادگارمانده است.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23156