printlogo


هم زمان با ایام فاطمیه؛
بیستمین سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم در قم برگزار می شود
کد خبر: 23270
مسئول برگزاری بیستمین سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم از برگزاری بیستمین سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۸ دی ماه به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۸ تا ۲۱ میزبان بازدیدکنندگان است.
 سید محمد روحانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به برگزاری بیستمین سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم ، اظهار داشت:: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۸ دی ماه به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۸ تا ۲۱ میزبان بازدیدکنندگان است.

وی تصریح کرد: برای برپایی این سوگواره، دویست نفر در تدارک اجرا هستند و همزمان ۱۵ کارگروه تخصصی نیز در زمینه بررسی و تولید محتوای فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای اهتمام دارند.

مسئول برگزاری بیستمین سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم افزود: ۷۰ درصد برنامه نمایشگاه به اجرای زنده تئاتر اختصاص دارد که توسط گروه «چاوش» به کارگردانی هادی افضلی نژاد، زندگی حضرت فاطمه(س)، صحنه‌های سقیفه و آتش کشیدن درب منزل فاطمه زهرا(س) را بازسازی می‌کند.

روحانی افزود: با اینکه اجرای زنده هر تئاتر حدود ده تا ۱۵ دقیقه است اما گاهی ۲۰ بار این نمایش در یک روز اجرا می‌شود.

وی همچنین به استقبال هرساله مردم قم از نمایشگاه کوچه بنی هاشم اشاره کرد و گفت: سال گذشته طبق سرشماری دقیق، ۴۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

مسئول برگزاری بیستمین سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی به دنبال افزایش تعداد بازدیدکنندگان حضوری نیستیم و برنامه ویژه ای برای افزایش بازدید از طریق فضای مجازی داریم.

روحانی تصریح کرد: نمایش‌ها هرشب از طریق لایو صفحه اینستاگرام هیئت محبین حضرت زینب(س) به نشانی «mohebbin_zeynab» و شبکه‌های پرمخاطب مجازی پخش می‌شود. همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته، صداوسیما نیز اقدام به پخش ویژه‌برنامه‌های این نمایشگاه خواهد کرد.

وی به شرایط بازدید حضوری علاقه‌مندان به این نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: محبان اهل‌بیت(ع) می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه از طریق نشانی «www.mohebinzeinab.ir/rsv» به تعداد حداکثر ۱۰ نفر در سانس مورد نظر خود، اقدام به رزرو کنند.

مسئول برگزاری بیستمین سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم افزود: هرسال فضای نمایشگاه برای اجرای هر تئاتر، پذیرای ۲۵۰ نفر بود که امسال به دلیل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ۳۰ تا ۴۰ نفر کاهش یافته است.

روحانی با بیان اینکه این هیئت هیچ‌گونه ردیف بودجه و وابستگی به اشخاص ندارد و با کمک‌های مردمی فعالیت می‌کند، گفت: این هیئت حدود دویست میلیون تومان از سال گذشته بدهی دارد که محبان اهل‌بیت(ع) می‌توانند در صورت تمایل، نذورات و کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب «۱۵۳۰۷۱۷۶۴۶‌» بانک تجارت واریز کنند.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23270