printlogo


بررسی کامل درب­های ضد سرقت ایرانی
کد خبر: 23295
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  یکی از بهترین راه­کارهای افزایش امنیت در محل کار یا منزل، استفاده از درب ضد سرقت است. نوع ساختار و اجزای تشکیل دهنده آن به گونه­ایی است که تقریبا باز کردن آن غیر ممکن شده است و با درب­های معمولی بسیار متفاوت است.
ساختار کلی درب­های ضد سرقت
درب­های ضد سرقت در دو نوع متفاوت در بازار یافت می­شود. نوع اول این درب­ها که درصد زیادی از آن از فولاد و آهن نرم تشکیل شده که به آن­ها  Open work  می­گویند.  همچنین یک قطعه شیشه آب ندیده نیز در پشت پنل این درب­ها به کار رفته است.
نوع دیگر این درب­های ضد سرقت، درب­های چوبی یا فایبر گلاس هستند که این درب­ها از چوب و فلز ساخته شده­اند. از لحاظ ظاهری به درب­های معمولی شباهت زیادی دارند اما با کیفیت، ساختار و استحکام خیلی بیشتری نسبت به آن­ها هستند. به طور کلی ساختار درب­های ضد سرقت از چندین لایه است که مهمترین ویژگی بارز آن­ها، وجود لایه­ای فولادی در میان لایه­های درب است.
این لایه فولادی با لایه­های چوب از جنس HDF و MDF فلز، شیشه و ...روکش شده و با طراحی خاصی که دارند، دارای ظاهری متفاوت و زیبا هستند. فضای میانی این لایه­ها پشم سنگ که نوعی عایق حرارتی و صوتی است به کار رفته است که این لایه علاوه بر عایق صوتی و حرارتی باعث می­شود فلزاتی که در ساختار درب به کار رفته است در مقابل آسیب­ها و قارچ ها محافظت شوند.
اجزای امنیتی درب­های ضد سرقت
علاوه بر ساختار کلی درب­های ضد سرقت که خاص است و ایمنی آن را تضمین می­کند، با اضافه کردن اجزای دیگر به این درب­ها درصد ایمنی بودن آن را تا حد زیادی افزایش می دهد.
مهمترین اجزای امنیتی قابل نصب بر روی این درب-ها عبارتند از:  قفل­های چشمی، قفل­های کارتی و قفل­های اثر انگشت
هر کدام از این قفل­ها دارای ویژگی­های منحصر به فرد خود هستند که امنیت درب­های ضد سرقت را چند برابر می­کنند.

اجزای درب ضد سرقت
اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت عبارتند از:
  1. چهارچوب
  2. ساختار درب یا استراکچر
  3. پنل یا رویه درب
  4. یراق آلات به کار رفته
چهار چوب یکی از مهمترین اجزای اجزای ضد سرقت است که از یک ورقه فلزی ST37 با ضخامت  5/1 تا 2 میلیمتر که دارای عرض 7 سانتیمتر است ساخته شده است. با توجه به میزان ضخامت چهارچوب به استحکام بالای آن پی می­بریم. این ضخامت برای چهارچوب در حقیقیت نوعی استاندارد مخصوص این درب ها است. یعنی اگر ضخامت آن کمتر باشد دارای عملکرد درستی نیست.
قبل از کار گذاشتن چهارچوب درب­های ضد سرقت، آنها را توسط رنگ پودری الکترو استاتیک پوشش داده و در دمای 220 درجه سانتیگراد حرارت می­دهند تا مقاوت آن بالا رفته و ضد خش شوند.
بهترین نوع چهارچوب مخصوص درب­های ضد سرقت از فولاد و یا آهن با قطر 18 سانتیمتر درست می شود.
استراکچر درب­های ضد سرقت بسیار مهم است چرا که بقیه اجزای دیگر درب بر روی آن نصب می شود. استراکچر نقش اصلی متریال درب را بر عهده دارد و نقش اصلی را در جلوگیری از ورود سارقین ایفا می نماید.
پنل یا رویه درب نقش مهمی در زیبایی و جلوه این درب­ها دارد که درای تنوع بسیار زیادی در طراحی و رنگ هستند و در انواع طرح­های صاف، برجسته و نیمه برجسته طراحی می­شوند. جنس روکش­های درب ضد سرقت معمولا از MDF  با ضخامت 8-12 میلیمتر است و دارای انواع مختلفی از قبیل روکش طبیعی چوب، روکش لوکس برجسته، پی وی سی، ملامینه و لمینت و ..... ساخته می­شوند. در ساختار درب­های ضد سرقت کلاسیک از چوب و یا روکش چوب استفاده می­شود که به صورت قالپاق شدن بر روی آن نصب و اجرا می شود.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23295