printlogo


استاد دانشگاه تهران:
افول و زوال آمریکا کاملاً مشهود است / حمله به پایگاه عین الاسد گوشه‌ای از قدرت نظامی و توانمندی کشورمان بود
کد خبر: 23299
استاد دانشگاه تهران گفت: افول و زوال آمریکا کاملاً مشهود است و این موضوع را می‌توان در اتفاقات و تحولات اخیر این کشور در 24 ساعت گذشته به‌وضوح دید.
شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با بیان این‌که سیلی عین الاسد اولین واکنش جمهوری اسلامی ایران به شهادت سردار مقاومت بود، اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ می‌بینیم که این برای اولین‌بار است که یک کشور مستقل دنیا، نیروهای آمریکایی را به‌صورت مستقیم با موشک‌های خود مورد حمله قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران این روزها لرزه بر اندام همه کشورهای دنیا انداخته است و این مهم را ما به‌وضوح در رفتار کشورهای مختلف دنیا خصوصاً آمریکا می‌بینیم.
صادقی نسب با بیان این‌که شکست هیمنه و قدرت پوشالی آمریکا کاملاً مشخص و واضح است، تأکید کرد: هرج‌ومرج و درگیری‌های 24 ساعت گذشته در آمریکا نشان داد که این کشور حتی در اداره و حفظ امنیت داخلی خود مانده است.
وی بیان داشت: در خصوص بیماری کرونا نیز ما شاهد هستیم که این کشور بیشترین کشته‌ها را داده است که نشان دیگری از عجز و ناتوانی این کشور است.
استاد دانشگاه تهران با انتقاد از برخی از مدیران بیان داشت: تکیه کردن به کدخدا در طی چندین سال گذشته نه‌تنها جلوی پیشرفت کشور را گرفته است بلکه اجازه نداد که استعدادهای جوانان این مرزوبوم شکوفا شود.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه نیز باید به این مهم پی ببرند که اتکای به آمریکا چیزی جز سلطه و استعمار این کشور برایشان به ارمغان نخواهد آورد  چرا  که در چشم آمریکا آنها همان طور که رییس جمهور آمریکا صراحتاً عنوان کرد “گاوهای شیرده” هستند.



انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23299