printlogo


مدیر کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانیان:
چرا واکسن فایزر نتوانسته آمار فوتی های آمریکا و انگلستان را کاهش دهد؟/ایران در تولید واکسن سابقه درخشانی دارد
کد خبر: 23340
مدیر کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانیان با اشاره به اینکه ایران در تولید واکسن سابقه درخشانی دارد، گفت: اگر واکسن تولید آمریکا و انگلیس در درمان بیماران موثر بود آنها آمار فوتی های خودشان را کاهش می دادند.
 دکتر محمدحسن طاهایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به دلایلی از ممنوعیت خرید واکسن کرونا از کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه، اظهار داشت: وضعیت دو کشور آمریکا و انگلیس از نظر تلفات انسانی کرونا از ما بدتر نباشد، بهتر هم نیست؛ حداقل یک ماه هست که سخن از شروع ترزیق این واکسن منتشر می شود، اگر طبق دسته بندی  گروه های پرخطر در اولویت بوده باشند و این واکسن در مقابله با کرونا موثر باشد امروز نباید آمار فوتی ها کشور آمریکا، انگلیس نسبت به قبل بیشتر شده باشد.
وی ادامه داد: در تهیه واکسن برای کرونا داروهایی که تائیدیه FDA آمریکا و یا WHO را دریافت کردند در ادامه ناکارآمد بودند و بعداز هیاهوهای فراوان و بازار سیاه فروش آنها، از پروتکل درمانی خارج شدند و قرائنی از بازار گرمی مافیای دارویی در این جنجال ها و تهییج افکار عمومی برای فشار به دولت ها برای خرید این داروهای ناکارآمد وجود داشته است.
مدیر کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانیان بیان داشت:  علاوه بر خطاهای احتمالی علمی مخصوصا در مواقع اضطراری و تعجیل در ساخت این واکسن ها و نیز تردید جدی در مورد کارآئی واکسن های تازه به بازار آمده در مقابل جهش های مکرر ویروس کوئید ۱۹ و نیز ابهام درخصوص بازه ایمنی بعداز تزریق واکسن و نیز معلوم نبودن عوارض غیرفوری این واکسن ها؛ امروزه بیوتروریسم امری خیالی و ذهنی نیست.
وی اضافه کرد: شواهد مسلم عینی از این شیطنت‌ها و نیز تست محصولات در کشورهای آفریقایی و جهان سوم وجود دارد که نمونه بارز آن خون های آلوده ی فرانسوی برای بیماران ایرانی بوده است.
دکتر طاهایی با اشاره به اینکه ایران در حوزه پزشکی و محصولات دارویی در بین کشورهای درحال توسعه، برتر است و سابقه درخشانی در صنعت تولید واکسن دارد، افزود: اگر واکسن داخلی به سرانجام برسد با توجه به جمعیت بیش از ۸ میلیاردی جهان و ابهام در بازه ایمنی القائی تمامی واکسن های کرونا و احتمال احتیاج به تکرار واکسن، تولید واکسن ایرانی ، برای پوشش نیاز بالای جمعیت داخلی یک‌ ضرورت است و علاوه بر ایجاد افتخار و غرور ملی، باعث صادرات و فروش به بخشی از این جمعیت بالای جهانی هم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تحریم ها و مشکلات متعدد بر سر راه خرید واکسن باید تلاش های دانشمندان و محققان داخلی تقدیر شود.

انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23340