printlogo


کار ستاد انتخاباتی در تهران شروع شده است
کد خبر: 23466
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران  اظهار کرد: ستاد انتخابات کشور که در وزارت کشور تشکیل می‌شود، در روز ۱۱ اسفند ماه امسال تشکیل خواهد شد، اما به دلیل اینکه سال آینده چهار انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌ها، میان دوره‌ای خبرگان و میان دوره‌ای مجلس را داریم اگر می‌خواستیم نزدیک به عید کار خود را شروع کنیم عملا عقب می‌ماندیم و به همین دلیل از حدود دو ماه پیش کار ستاد انتخابات استان تحت عنوان ستاد هماهنگی انتخابات شروع شده است.

وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی هستیم تا انتخابات خوبی در ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ داشته باشیم. در استان تهران آماری که داریم ۵۳۱ روستا واجد شرایط تشکیل شورا هستند و شرط تشکیل شورا در روستا‌ها سکونت ۱۰۰ نفر یا ۲۰ خانوار در آن روستا است.۵۱ روستا فاقد شورا هستند و برنامه ریزی می‌کنیم تا این روستا‌ها نیز دارای شورا شوند.

حسن بیگی بیان کرد: از تاریخ ۲۰ آذر تا ۲۵ اسفند سال ۹۹ زمان سه ماه فرصت است افرادی که می‌خواهند در انتخابات شورا‌ها ثبت نام کنند و کاندیدا شوند باید گواهی عدم سوءپیشینه دریافت کنند و از زمان صدور آن نباید بیش از سه ماه گذشته باشد. کاندیدا‌ها برای تهیه گواهی عدم سوء پیشینه باید به مراکز پلیس ۱۰+، مراکز خدمات قضائی و سامانه جامع خدمات الکترونیک قضائی مراجعه کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: افرادی که می‌خواهند کاندیدا شوند و از آن جمله مسئولینی باشند که باید استعفا دهند، باید قبل از ثبت نام استعفا داده باشند و با استعفای آن‌ها موافقت شده باشد.

وی افزود: زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ تا تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۶ اسفند ماه به مدت یک هفته خواهد بود. در روستا‌ها نیز داوطلبان می‌توانند از ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: پیش بینی ما براساس دوره‌های گذشته در تهران این است که ۵ هزار نفر داوطلب شورا داشته باشیم و عملا در مدت یک هفته ثبت نام از ۵ هزار نفر و دریافت مدارک و انجام مراحل کار دشواری است، به همین دلیل وزارت کشور در حال طراحی نرم افزاری تحت عنوان پیش ثبت نام است و افراد از طریق این نرم افزار پس از ثبت نام یک کد رهگیری دریافت می‌کنند و به فرمانداری کد را می‌دهند و اگر اطلاعات مورد تایید بود، ثبت نام قطعی می‌شود.

وی افزود: آقایان کاظمی به عنوان رئیس و میرسلیم به عنوان نائب رئیس و جوکار، پیرهادی و موسوی به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اسلامی شورا‌ها در کشور که توسط مجلس انتخاب شده اند، معرفی شده اند و در تهران نیز آقایان احمد نادری به عنوان رئیس هیات نظارت استان تهران و حسن نوروزی و رضا تقی پور انتخاب شده اند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23466