printlogo


ساماندهی بازار مسکن با عرضه ۲ میلیون خانه به بازار
کد خبر: 23603
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش قیمت مسکن، گفت: بازار مسکن متاثر از قیمت‌ها در بازار‌های مانند نرخ دلار و خودرو است، بدین معنی که با آغاز روند نزولی قیمت دلار، رشد قیمت مسکن نیز متوقف می‌‎شود. از طرفی طرح مالیات برخانه‌های خالی و لوکس نیز که توسط مجلس ارائه و تصویب شده موجب عرضه بیش از ۲ میلیون خانه خالی به بازار فروش و اجاره و کاهش قیمت‌ها می‌شود.

پاک‌فطرت اظهار کرد: همچنین طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز که با قید دو فوریت در مجلس به تصویب رسیده و به زودی برای بررسی جزییات در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت، یقیناً با تصویب طرح مذکور و ساخت تعداد زیادی مسکن برای اقشار ضعیف جامعه، میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد می‌شود؛ این امر بازار مسکن را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده و قیمت‌ها را متعادل‌تر می‌کند.

او، کاهش چشمگیر قیمت مسکن را در شرایط فعلی را بعید ارزیابی کرد و تصریح کرد: دولت حاضر به همکاری برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی و عرضه آن به قیمت تمام شده نیست. تداوم کاهش قیمت مسکن در گروی همکاری دولت برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی بوده و دست‌کشی از سود کلان این حوزه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: تجربه نشان داده اگر مسکن وارد رکود شود، این رکود طولانی مدت بوده و محدود به یک الی دو ماه نیست؛ در این زمان افرادی به پول نیاز دارند وارد بازار شده و اقدام به فروش املاک خود می‌کنند که این امر می‌تواند قیمت خانه را تا ۳۰ درصد هم کاهش دهد. 




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/23603