printlogo


با وجود تایید بروز آنفلوانزای فوق‌حاد در باغ پرندگان قم؛
اطلاع رسانی قطره چکانی سازمان دامپزشکی در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان / چه کسی جوابگوی التهابات در جامعه است؟
کد خبر: 24136
اطلاع رسانی قطره چکانی سازمان دامپزشکی در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور موجب شده دامنه شایعات و اخبار غیر رسمی افزایش یابد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ۴ روز از اعلام رسمی وجود بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دریاچه زریوار کردستان و باغ پرندگان قم می گذرد،هر چند که این اطلاعیه ۲۱ بهمن ماه بر روی سایت سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفت اما دو روز پیش بود که رسانه ها به این موضوع ورود کرده و در واقع رسانه ای شد.
در ۴۸ ساعت گذشته همه رسانه های داخلی و خارجی به این مهم پرداخته و اخبار متفاوتی را در این زمینه منتشر کرده اند اما به نظر می آید خلاء اطلاع رسانی صحیح و درست در این زمینه به شدت احساس می شود.

تایید ابتلای چند تعدادی از پرندگان در قم

این در حالی است که در اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور آمده است: براساس بررسی های انجام گرفته تاییدآزمایشگاهی بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در یک قطعه لک لک در دریاچه زریوار کردستان و تعدادی از پرندگان باغ پرندگان شهر قم، به تایید این سازمان رسیده و در راستای برنامه ملی کنترل بیماری آنفلونزای فوق پرندگان نسبت به انجام موازین بهداشتی قرنطینه ای در شعاع های اپیدمیولوزیک این مناطق اقدام گردیده است »
بر اساس این اطلاعیه می شود گفت میزان آلودگی در باغ پرندگان بیش از یک مورد بوده است اما میزان گسترش آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اداره کل دامپزشکی استان قم: مرجع فقط سایت کشوری است

در این میان پیگیری های خبرنگار قم فردا از اداره کل دامپزشکی استان قم در خصوص این بیماری راه به جایی نبرد.
در حالی که پیگیر پاسخ به سوالات موجود در خصوص زمان بروز بیماری، شدت بیماری و اقدامات صورت گرفته بودیم این اداره کل تمامی پاسخ ها را به سایت سازمان دامپزشکی کشور و اطلاعیه های آن ارجاع داد.
به هر حال این نوع پاسخگویی قطعا بر التهابات موجود در جامعه و به خصوص فضای مجازی شدت می بخشد و مشخص نیست که چرا اطلاع رسانی درستی در این زمینه صورت نمی گیرد.
در واقع سازمان دامپزشکی کشور در حالی مدیران خود در استان ها را در خصوص اطلاع رسانی در این خصوص منع کرده شایسته است که حداقل خود در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.








انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24136