printlogo


آخرین خبرها از ریزش معدن ونارچ در قم ؛
فوت یک کارگر محبوس شده در عمق 290 متری + تصاویر
کد خبر: 24258
ظهر امروز معدن منگنز ونارچ در قم ریزش کرد که متاسفانه یکی از کارگران در این حادثه جان خود را از دست داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  محمدرضا بهرامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با اعلام حادثه ریزش معدن منگنز در روستای ونارچ از توابع بخش کهک در ساعت 12:03 به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قم، در دقایق اولیه تیم واکنش سریع و تیم آنست وارد منطقه شدند و بعد از کسب اطلاعات اولیه تیم‌های مختلف امدادی با دستگاه‌های پنوماتیک به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: در دقایق اولیه حادثه با توجه به اینکه از طرف مرکز EOC جمعیت هلال احمر استان قم به سازمان امداد و نجات این خبر اعلام شده بود دکتر همتی رئیس جمعیت هلال احمر و دکتر قوسیان مقدم دبیر کل و همچنین ولی‌پور رئیس سازمان و امداد و نجات به صورت تلفنی جزئیات حادثه ریزش معدن منگنز را پیگیری کردند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه سه نفر از افرادی که داخل معدن دچار حادثه شده بودند نجات پیدا کرده و خارج شدند بیان کرد: امدادگران  و نجاتگران در عمق 290 مشغول عملیات امدادی هستند تا کارگر مفقود شده را  که از واحد HSE معدن به هلال احمر استان اعلام شده  را هر چه سریعتر پیدا کرده و خانواده‌ها و کارگران را از نگرانی دربیاورند.
بهرامی تصریح کرد: 35 امدادگر و نجاتگر و تیم واکنش سریع هلال احمر استان قم در این حادثه مشغول خدمات امدادی هستند و همچنین چند دستگاه آمبولانس و خودروی نجات در این عملیات به کار گرفته شده است.

احتمال فوت یک کارگر محبوس شده در زیر آوار

 
 

محمدی، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر نیز در این زمینه اظهار داشت:  با پیدا شدن سه کارگر در بروز حادثه ریزش معدن منگنز قم، احتمال زیاد کارگر محبوس شده جان خود را از دست داده است.
وی ادامه داد:متاسفانه این فرد در زیر خاک فراوانی محبوس شده است؛  یک تیم آنست به همراه سگ های زنده یاب در حال جستجو هستند.
سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد

مهدی فراهانی سخنگوی اورژانس نیز در تشریح این حادثه گفت: در ساعت ۱۲ آخرین روز بهمن ماه حادثه ریزش آوار در معدن منگنز ونارچ قم به اورژانس قم اعلام شد.

فراهانی ادامه داد: بلافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم به محل حادثه اعزام و در محل حادثه مستقر هستند.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ قم بیان داشت : تیم های امدادی در حال جستجو فرد محبوس شده هستند


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24258