printlogo


دبیر کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب:
۲۴۲ اثر به دبیرخانه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب ارسال شد
کد خبر: 24359
دبیر کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب گفت: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را ۲۴۲ اثر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۰ اثر در قالب پایان‌نامه و ۱۹۲ اثر در قالب کتاب ارائه گردیده است که از میان ۲۴۲ اثر ۴ اثر به‌عنوان اثر برتر و ۷ اثر هم به‌عنوان اثر شایسته تقدیر به انتخاب هیات داوران معرفی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام علی گودرزی در اختتامیه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب که به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور (مقام) برگزار شد، خلأ و ضعف کار پژوهشی در حوزه اقوام و موضوع وحدت اسلامی را یادآور شد و اظهار داشت: در گروه اقوام اثر ویژه‌ای نداشتیم و در حوزه وحدت اسلامی هم اگرچه کارهای خوبی انجام شده است اما نسبت به گروه مذاهب و نقد فرق و نحله‌های انحرافی فاصله بسیار زیادی احساس می‌شود که لازم است مراکز پژوهشی و علمی در این دو موضوع مهم و حیاتی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای حمایت و تشویق پژوهشگران داشته باشند.


وی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را ۲۴۲ اثر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۰ اثر در قالب پایان‌نامه و ۱۹۲ اثر در قالب کتاب ارائه گردیده است که از میان ۲۴۲ اثر  ۴ اثر به‌عنوان اثر برتر و ۷ اثر هم به‌عنوان اثر شایسته تقدیر به انتخاب هیات داوران معرفی گردیدند.
دبیر کتاب سال مقام درباره روند داوری جشنواره ابراز داشت: عمده داوران جشنواره سطح ۴ حوزه و دکترای دانشگاهی داشتند و ۲۸ داور در ارزیابی تفصیلی آثار مشارکت داشتند.


حجت‌الاسلام گودرزی افزود: هر کتاب حداقل توسط دو داور ارزیابی شده است و در کتب برگزیده بعضاً تا ۴ داور هم‌نظر داده‌اند.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برنامه حضور یکی از برادران و علمای اهل‌سنت به‌عنوان برگزیده بود که به‌صورت ویژه از ماموستا یحیی اسماعیلی بابت کتابی که در نقد وهابیت نوشته شده است تقدیر به عمل آمد و کتاب ایشان با نام دفاع از سنت در برابر بدعت در اثرهای شایسته تقدیر موردتوجه ویژه داوران قرار گرفته بود.


در این مراسم از برگزیدگان پژوهش‌های برتر در چهار گروه نقد فرق و نحله‌های انحرافی، اقوام، ادیان و مذاهب و همچنین بخش ویژه جشنواره یعنی وحدت اسلامی تقدیر به عمل آمد.


علاوه بر این به پاس مجاهدت‌های علمی و پژوهشی حجت‌الاسلام دکتر خسرو پناه از این استاد عزیز با حضور سردار سید احمد عبودتیان فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء عج و حجت‌الاسلام سیفایی مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات تقدیر به عمل آمد.


گفتنی است به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم با حضور تعداد محدودی از اساتید، مسئولین و برگزیدگان برگزار و فراخوان عمومی به‌صورت مجازی منتشر گردید.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24359