printlogo


آزاده و جانباز دفاع مقدس «فضل الله معماری» به کاروان شهدا پیوست
کد خبر: 24457
آزاده و جانباز دفاع مقدس «فضل الله (رضا) معماری» پس از عمری مجاهدت و سالها بستری و تحمل و صبر ناشی از درد جراحت و اسارت، دعوت پروردگار خویش را لبیک و به کاروان شهدا پیوست..
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  این آزاده و جانبازِشهید، سال 1339 در خانواده‌ای مذهبی در شیراز دیده به جهان گشود و فعالیت های سیاسی و فرهنگی او از سال ۵۵ آغاز شد و یکی ازجوانان پرشور و انقلابی و شاخص دردوران انقلاب وبعد از پیروزی انقلاب محسوب می شد.
شهید معماری با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه های حق علیه باطل شد و در عملیاتهای فتح بستان و شکست حصر آبادان شرکت نمود و در تاریخ 2 فرودین 61 در عملیات فتح المبین اسیرشد.

درمدت اسارت به همراه حجت‌الاسلام ابوترابی با انجام فعالیتهای فرهنگی مانند اجرای سرود به صورت مخفیانه و خدمات رسانی به همرزمان اسیر خود به دور از چشم بعثی ها به عنوان فردی شاخص در جهت حفظ و افزایش روحیه اسرا و ایجاد شرایطی برای تحمل شکنجه‌های دشمن مطرح بود و همین امر، فشار و شکنجه بیشتر بعثی ها
نسبت به ایشان را در پی داشت.
ایشان بعد از گذشت 3101 روز در سال ۶۹ در پایان اسارت همراه دیگر آزادگان به میهن اسلامی بازگشت و بر اثر جراحات ناشی از دوران جنگ و اسارت دعوت حق را لبیک گفت.





 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24457