printlogo


مراجع عظام تقلید و علما تصریح کردند؛
مسئولان مشکلات معیشتی مردم را حل کنند / دلالان نباید حاشیه امن داشته باشند
کد خبر: 24604
مراجع عظام تقلید و علما با بیان این که دلالان نباید حاشیه امن داشته باشند، خواستار حل مشکلات معیشتی مردم توسط مسئولان شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سفر یک روزه ای که امروز به قم داشت با مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفت و گفتگو کرد.

همه مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی دست به دست هم دهند

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر کشور بعثت حضرت رسول الله(ص) را سرآغاز تحولی مهم و سرنوشت ساز در جهان بشریت دانست و ابراز امیدواری کرد به برکت این عید بزرگ مشکلات جهان اسلام حل شود.
وی امنیت ایران اسلامی در شرایطی که پیرامون جغرافیایی کشور درگیر ناامنی است را مثال‌زدنی و نتیجه لطف الهی و زحمت مسؤولان دانسته و گفت: با وجود همه دشمنی ها و مشکلات ریز و درشتی که وجود دارد، کشور ما جزو امن ترین کشورهاست و امیدواریم همه مسؤولان و دستگاه ها دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود.
معظم له مسؤولان را به تلاش و همت بیشتر برای حل مشکلات مردم بویژه مساله گرانی و رفع معضلات اقتصادی توصیه اکید کرده و بیان داشت: امروز نابسامانی های اقتصادی و مشکلات معیشتی به شدت مردم را رنج می دهد؛ یکی از این مشکلات که همه از آن دم می زنند مساله دلال ها است؛ داد همه از دست این دلالان بلند است؛ اما در عین حال کسی نمی تواند جلوی شان را بگیرد.
وی افزود: اینها چه کسانی هستند که زور دستگاه قضا و دولت به آنها نمی رسد، این مساله برای مردم  و افکار عمومی تبدیل به معما شده است؛ به عقیده ما اگر محکم با آنها برخورد شود در کاهش گرانی ها مؤثر خواهد بود.
 آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به نابسامانی وضعیت ارز در کشور اشاره کرده و گفت: یکی از نکاتی که باعث بدبینی شده، تصور این موضوع است که دولت می خواهد قیمت ارز را بالا نگه دارد تا از این طریق مشکلات خود را حل کند و تا زمانی که مساله ارز و گرانی آن حل و ساماندهی نشود، مشکل ارزاق و مایحتاج مردم هم حل نخواهد شد. دولت می‌بایست با بهره گیری از نظرات کارشناسان به این مساله توجه کرده و برای رفع آن برنامه‌ریزی کند.
موضوع بدعهدی غربی ها و آمریکایی ها در موضوع برجام، از دیگر محورهای بیانات آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر کشور بود. ایشان در این زمینه چند نکته کلیدی را به مسؤولان و دولتمردان بیان کرده و گفت: آمریکا و ترامپ در حالی از یک توافق بین المللی خارج شدند که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود عمل کرده بود.
معظم له ادامه داد: سؤال این است که چرا دولت، وزرا و مسؤولان ما از خارجی ها و آمریکایی ها این موضوع را با جدیت مطالبه نمی کنند که حالا آنها از موضع طلبکاری با ما برخورد می کنند و به دنبال گرفتن امتیازهای بیشتر هستند؟!

وضعیت موجود معیشتی مردم نگران کننده است

آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: وضعیت موجود معیشتی مردم نگران کننده است مسئولان فکری کنند،بدانید اصل مردم هستند و باید قدر این مردم را دانست.
معظم له در دیداربا وزیر کشورضمن بیان عظمت بعثت پیامبراکرم (ص) این روزرامهمترین روزعالم خلقت دانست وافزود: آنچه ازسوره علق برداشت می شود اعجاز فرستادن این پیامبر و عظمت انسان است.
این مرجع تقلید داشتن مسئولیت را در جامعه امروز بسیار مهم توصیف کردند و گفتند:امروزکسانی که دارای منصب هستند، باید در مقابل مردم پاسخگوباشند و فقط به فکرخدمت این مردم باشند.
وی مسئولیت را امانت دانسته و بهره مندی ازاین امانت را برای خدمت به مردم خواستار شد.
 آیت الله نوری همدانی با اشاره به نامه حضرت امیر(ع)به مالک اشتر گفت: فراموش نکنید اصل همین مردم هستند این مردم بودن ٨سال جنگ را اداره کردن این مردم هستندکه فردا در انتخابات باید حضور پیدا کنند پس تا می توانید خدمت کنید.
 معظم له  با اظهار نگرانی از وضع معیشتی مردم، فراوانی نعمت و داشتن مدیری خیرخواه رالازمه هرجامعه خوب دانسته و بیان داشت:  فقر و ظلم و جهل آفات هرکشور و حکومتی است.

 آیت الله نوری همدانی هوشیاری مسئولان در مقابل نقشه های دشمن به ویژه آمریکا وصهیونیست و عربستان بعنوان صحنه گردانان را خواستار شد.

برخی از دلال‌ها و واسطه‌گران جزو مفسدان اقتصادی هستند

آیت الله سید محمد سعیدی نیز در دیدار با وزیر کشور که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه حرم برای مردم پناهگاه است، اظهار کرد: در شرایطی که پزشکان به افزایش امید و کاهش اضطراب تاکید دارند حضور مردم در حرم‌ها می‌تواند دغدغه پزشکان را رفع کند.
وی اضافه کرد: خادمان حرم مطهر با دلسوزی و از سر اعتقاد گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و تمامی دستورالعمل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا را رعایت می‌کنند.
تولیت حرم بانوی کرامت تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را یکی از علل کاهش آمار فوتی‌ها دانست و گفت: مردم هم تابع دستورات ایشان بوده به همین علت از تصمیم‌های ستاد ملی کرونا نیز حمایت و تبعیت کردند.
وی ضمن تقدیر از تلاش مسئولان برای کاهش مشکلات مردم مطرح کرد: در موضوع مذاکرات باید بدانیم که دشمن می‌داند با یک قدرت بزرگ در منطقه روبرو است به همین علت باید مقتدرانه مقابل دشمن ایستادگی کنیم و مطمئن باشیم که به عزت و سربلندی خواهیم رسید.
آیت الله سعیدی عامل برخی از گرانی‌ها را زیاده‌خواهی دلالان دانست و خاطرنشان کرد: برخی از دلال‌ها و واسطه‌گران جزو مفسدان اقتصادی هستند که نارضایتی مردمی را رقم می‌زنند و باید به صورت مستمر بر عملکرد این افراد نظارت شود تا رضایت مردم نیز بیشتر شود.

متخلفان در بازار نباید حاشیه امن داشته باشند

عبدالرضا رحمانی فضلی نیز در این دیدارها  با اشاره به مشکلات کشور در سال های اخیر اظهار داشت: مشکلات معیشتی یکی از چالش های اصلی امروز ایران است و در این شرایط علما و روحانیان در تبیین مسائل و آرامش بخشی به جامعه نقش موثری دارند.
وی ادامه داد: در خصوص گرانی ها تخلفات زیادی صورت می گیرد که باید با متخلفان در این حوزه برخورد جدی شود.
رحمانی فضلی تاکید کرد: سال پیش رو امید می رود که سال عبور از مشکلات بوده و گشایش هایی برای مردم در این سال ایجاد شود.
وی بیماری کرونا را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: حدود ۲۰ کشور دنیا بصورت محدود واکسیناسیون بیماری کرونا را آغاز کرده اند و همین روال در کشور ما نیز در حال انجام است.
وزیر کشور تصریح کرد: در مقاطعی تعداد فوتی ها در کشور به 500 نفر نیز می رسید اما هم اکنون با افزایش تجربه، تجیهزات و امکانات مراکز درمانی وضعیت نسبت به گذشته مطلوب تر است.
وی به هدایت ها و راهنمایی ها رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان جلودار مسوولان کشور در مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و توجه زیادی بر کاهش آثار این ویروس در جامعه دارند.
رحمانی فضلی تاکید کرد: در این میان وضعیت قم در رعایت پروتکل های بهداشتی مناسب است که در صورت تدوام این وضعیت می توان امیدوار بود که موج جدیدی در این استان راه نیفتد.
وی به حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و بیان داشت: مردم این مکان های مقدس را به عنوان مامن و پناهگاه می دادند و حضور زائران در این اماکن متبرک با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد.






انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24604