printlogo


امام جمعه قم:
ترسوها و غربگراهای نادان به توافق ایران و جین می تازند
کد خبر: 24857
امام جمعه قم بابیان این که مسیرهای دور زدن تحریم ها بازتر شده است، گفت: سخنان غربی‌ها و غربگراها نشان می‌دهد که با تدبیر بالا، جبهه تحریم در حال شکسته شدن است و نقشه‌های سهمگین غرب و پیمان‌شکن‌هایی که امضاهای خودشان را پاره کردند، نقش برآب می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: مردم باید انتخاب دقیق انجام بدهند، لیله‌القدر شما و کشور انتخابات است و باید انتخاب درست و دقیق انجام بگیرد. 

وی خاطرنشان کرد: در این جا نباید ملاحظات، هواهای نفسانی و گروهی دخالت کند؛ آنچه که مصلحت اسلام، انقلاب و ملت است؛ و شاخص های کاری، تخصص، شجاعت و آگاهی باید مدنظر قرار گیرد. 

مدیر حوزه های علمیه، بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید و بیان کرد: بارها گفته شده است و رهبر معظم انقلاب هم فرموده اند که هر یک رای شما، منزلت و اقتدار ایران را بالا می برد.

وی افزود: هیچ عذری برای دوری از صحنه انتخابات پذیرفته نیست و از مسئولان انتظار است در ماه‌های باقیمانده تا انتخابات، بیش از گذشته توجه و دقت کنند؛ یکی اینکه معیشت مردم را بیش از گذشته توجه کنند، گرانی ها همراه با کمبود و صف واقعا درد مضاعف است، دولت محترم، دستگاه های مسئول در سطح کشور، باید همه همت خود را به کار ببرند و این وضع معیشت را تا آن جا که برایشان میسر است، بهبود ببخشند.   

وی گفت: همچنین انتظار است که مسئولان از حواشی بی‌ربط پرهیز کنند، چرا که این ها مساله امروز مردم نیست، بلکه مساله مردم این است که زندگی درستی داشته باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: سال تولید را مهم بشمارید و از اول سال پایه‌های رشد تولید را بریزید، این ها مسایل مردم هستند.

وی با بیان اینکه حاشیه‌پردازی و بیان سخنانی خلاف اندیشه رهبری مقبول نیست، خاطرنشان کرد: این انتظار مردم است که همه پایِ کار بیایند و ان‌شاءالله یک انتخابات باشکوه با نتایج بسیار خوب برای ملت بزرگ خود داشته باشیم.  

وی با اشاره به اینکه درباره برنامه ۲۵ ساله همکاری ایران و چین حرف‌های بسیاری گفته شده است، گفت: این برنامه راهنمای کلی است، اما در مسیر اجرا باید مسیرهای قانونی طی شود و کسی نباید نگران شود.

اعرافی افزود: سخنان غربی‌ها و غربگراها نشان می‌دهد که با تدبیر بالا، جبهه تحریم در حال شکسته شدن است و نقشه‌های سهمگین غرب و پیمان‌شکن‌هایی که امضاهای خودشان را پاره کردند، نقش برآب می شود.  

وی با اشاره به اینکه برای عبور از تحریم‌ها راه‌های جدید پیدا کرده ‌ایم که نشانه هوش و تدبیر است، افزود: ترسوها و غربگراهای نادان به توافق‌های این چنینی می‌تازند؛ ملت مطمئن باشد که این راه به درستی طی خواهد شد و ان‌شاءالله این هیمنه یک جانبه آمریکا و غرب پیمان شکن، شکسته خواهد شد و انقلاب اسلامی از همه این موانع عبور می کند و به اوج و قله پیروزی خواهد رسید.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید محمدباقر صدر و خواهر ایشان بنت الهدی گفت: حوزه های علمیه نجف و قم همچنان جایگاه والای شهید صدر را نشناخته است؛ این شهید والامقام برای دفاع از امام و انقلاب اسلامی به دست صدام به شهادت رسید و این چهره قبل از ۵۰ سالگی در رتبه مراجع تقلید قرار داشت.

اعرافی با تاکید بر اینکه شهید صدر در برابر اندیشه‌های غربی تولید فکر کرد، گفت: این شهید در همه قلمروهای فقه و اصول نوآور بود و اندیشه‌های او در مباحث ناب و گسترده فقه و اصول، گنج فاخر برای امت اسلام، حوزه‌های علمیه و همه مسلمانان است و باید این جایگاه رفیع را شناخت.

وی با اشاره به اینکه روح انقلابی و شجاعت شهید صدر در عصر ما مثالزدنی است، افزود: بارها صدام از او خواست که از امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی ایران دست بردارد؛ او با اینکه شاگرد امام خمینی(ره) نبود و در ایران حضور نداشت، اما حیاتش را وقف اسلام و انقلاب اسلامی کرد و این الگو باید از سوی حوزه و دانشگاه مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه تقوا باید در جامعه ما تجلی پیدا کند، اظهار داشت: باید خیابان‌های قم مظهر پاکی، عفاف و حجاب و طهارت و اصناف و کسبه ما پرچمداران امر به معروف و نهی از منکر باشند.

وی با اشاره به اینکه باید ادارات از هرگونه رشوه و آلودگی پاک باشند، تاکید کرد: تقوا، یک امر دور از سبک زندگی و حقیقت حیات ما نیست و باید تلاش کنیم در روزهای باقیمانده از ماه مبارک شعبان خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده سازیم.

وی با اشاره به سپری شدن روزهای پایانی ماه مبارک شعبان گفت: روزهای باقیمانده تا ماه مبارک رمضان فرصتی است که با توجه به مناجات شعبانیه اندکی خویش را بسازیم و در مسیر تقوای الهی حرکت کنیم و خود را برای ورود به ضیافت الهی آماده سازیم. /




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24857