printlogo


عضو خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:
کارگزاران و کارشناسان در راستای تحقق سیاست‌های کلی خانواده حرکت کنند
کد خبر: 24947
عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که خانواده و خانواده محوری باید در اولویت باشد، گفت: کارگزاران و کارشناسان در راستای تحقق سیاست‌های کلی خانواده که از سوی رهبری ابلاغ شده، حرکت کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به نقش خانواده در تعالی و رشد جامعه اظهار داشت: اگر از منظر الهی نگاه کنیم خانواده کانونی است که انسان‌ها می‌توانند تمرینی برای تقرب الی الله داشته باشند و جایگاهی برای پیاده کردن احکام و دستورات الهی برای روابط زن و شوهر باشد.
وی ادامه داد: خانواده سالم در واقع منجر به تشکیل جامعه‌ای سالم می‌شود که نباید از این مهم غافل بود.
دیرباز به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبر انقلاب در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: بعد از این‌که رهبر انقلاب بیانیه سیاست‌های کلی خانواده ارائه فرمودند نقطه عطفی در مسیر سال‌های بعد از انقلاب است و کارهای پراکنده‌ای که در این سال‌ها صورت‌گرفته بود را این بیانیه جمع کرد و مانیفستی به دست کارگزاران و کارشناسان داد که اگر می‌خواهید آینده‌ای بهتری داشته باشید به لحاظ انسانی و رشد همه‌جانبه این یک نسخه قابل پیاده شدن است.
وی افزود: این نسخه فقط اختصاص به ایران ندارد و باتوجه‌به جهانی‌سازی مشکلات بشریت مشابه هم است و راه‌حل‌ها با بومی‌سازی می‌تواند مشابه باشد و می‌تواند قابل‌عرضه به کشورهای منطقه باشد.
عضو خبرگان رهبری تهیه الگو برای تحقق خانواده محوری در همه نهادها و سازمان‌ها را خواستار شد و بیان داشت: علما و طلاب در کنار دانشگاهیان و متخصصان جامعه در کنار هم بنشینند و الگویی بدهند که هم با تحولات اجتماعی همخوانی داشته باشد و پیشرفت و تکامل و همان اصالت‌ها را در قالب‌هایی که این تحولات سازگار با آن قالب‌ها است حفظ کند.




انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24947