printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
وضعیت قرمز کرونا؛ سوغات مرگبار مسافرت‌های نوروزی
کد خبر: 24998
بر اساس نظر کارشناسان اصلی‌ترین عامل وضعیت فعلی مسافرت‌های نوروزی و همچنین دورهمی‌هایی بود که در این ایام صورت گرفت تا اکثر استان‌های کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار بگیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   امروز ۱۹ فروردین‌ماه در حالی که اولین ماه از قرن جدید به پایان نرسیده که سایه سیاه کرونا بار دیگر بیشتر استان‌های کشور را در برگرفته است.
وضعیت قرمز کرونا در حالی کام مردم را تلخ کرده است که بار دیگر پیش‌بینی‌های حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان غلط از آب درآمد و برخلاف گفته‌های وی موج چهارم و سهمگین کرونا آغاز شد.
در این میان‌بر اساس نظر کارشناسان اصلی‌ترین عامل وضعیت فعلی مسافرت‌های نوروزی و همچنین دورهمی‌هایی بود که در این ایام صورت گرفت تا اکثر استان‌های کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار بگیرند به‌خصوص در شهر تهران که به نظر می‌آید شهروندانش تاب ماندن در خانه را در ایام تعطیلات نوروزی نداشتند.
 استان قم نیز از این امر مستثنی نبوده و در حالی که در دو ماه اخیر روند کاهشی را از نظر میزان ابتلا به کرونا داشت در هفته‌های اخیر به مرور از منطقه آبی به منطقه قرمز کرونایی رسید.

افزایش آمار بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته


محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هم اکنون ۳۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند، افزود: متاسفانه در این مدت سه بیمار مبتلا به کرونا در قم جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک هزار تست در این استان انجام شده است که از این تعداد ۲۲۵ مورد از این تست‌ها مثبت شده است.

قدیر افزود: ۹۶ بیمار با علائم کرونا طی شبانه‌روز قم در مراکز درمانی پذیرش و ۸۹ بیمار کرونایی جدید نیز در این مراکز بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۴۶ بیمار مبتلا به کرونا با بهبود از مراکز درمانی قم ترخیص شدند.

روزبازارها و بوستان‌ها در قم تعطیل شد



در این میان سید محسن میرهادی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم اظهار داشت: رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از این ویروس همچنان در اولویت تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های خدمات شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در وضعیت کنونی به‌منظور پیشگیری از کرونا انجام می‌شود، تعطیلی روز بازارها است افزود: تا عادی شدن وضعیت کرونایی قم، از فردا ۱۹ فروردین‌ماه روز بازارها تعطیل و از امروز اقدامات پیشگیرانه و ضدعفونی‌ها نیز شدت بیشتری می‌گیرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: همچنین تمام بوستان‌ها نیز تعطیل و بر اساس برنامه قبلی ضدعفونی تمام دستگاه‌های ورزش، المان‌ها و مبلمان شهری نیز انجام می‌شود.

میرهادی خاطرنشان کرد: در بخش اداری نیز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی موردتوجه قرار گرفته و همانند گذشته استفاده پاکبان ها و باغبان‌ها از ماسک نیز ضروری است.

اصناف گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ قم دوهفته تعطیل شدند



علاوه بر این اتاق اصناف مرکز استان قم با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به‌قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز کرونایی، تعطیلی فعالیت تمام اصناف گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ قم به مدت دوهفته را اعلام کرد.
مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی‌فروشی، آب‌میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.
مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ‌موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.
گروه چهارم نیز شامل شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

ورود خودروهای غیربومی به قم ممنوع شد

علاوه بر این محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به قرارگرفتن این استان در شرایط قرمز کرونایی ورود خودروهای غیربومی به قم ممنوع شد و حضور کارمندان در دستگاه‌های غیرضروری تا دو سوم کاهش می‌یابد.

بستری بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا(ع) قم

از سوی دیگر با توجه به افزایش میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در قم و با مصوبه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم پذیرش بیماران کرونایی در این بیمارستان نیز صورت می‌گیرد.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیمارستان‌های امیرالمؤمنین (ع)، کامکار، فرقانی و امام رضا (ع) در قم اقدام به بستری بیمار با علائم کرونا می‌کنند.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/24998