printlogo


حجت الاسلام روانبخش مطرح کرد:
وزیر امورخارجه صراحتاً اعلام کرده کنوانسیون پالرمو مشکلات کشور را حل نخواهد کرد
کد خبر: 2657
کارشناس مسائل سیاسی با بیان که نباید به مسئولان دولتی غرب زده، اعتماد کرد، گفت: وزیر امورخارجه صراحتاً اعلام کرده کنوانسیون پالرمو مشکلات کشور را حل نخواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام روانبخش صبح امروز در نشست خبری تشکل‌های حوزوی با موضوع بررسی کنوانسیون پالرمو که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبری را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سیره ائمه و بزرگان در بیانات ایشان مشهود است.
وی ادامه داد: در ابتدا باید بگوییم که آیا دشمنی دشمن را قبول داریم یا نه، چراکه آمریکا نشان داده در 40 سال گذشته همواره به دنبال ضربه زدن به کشور هستند.
روانبخش تأکید کرد: تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هرزمانی به دشمن اعتماد کرده‌ایم ضربه خورده‌ایم به‌طوری‌که از صدر اسلام تاکنون هرزمانی که با دشمن مذاکره کردیم تنها ضربه خوردیم.
وی ادامه داد: نمونه این‌گونه مذاکرات را در زمان هاشمی می‌توانیم ببینیم که با آمریکایی مذاکره کرد و گروگان‌ها را بدون گرفتن هیچ تضمینی آزاد کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: مذاکره با طالبان در دولت خاتمی و برجام در دولت روحانی را می‌توان نمونه‌های دیگر از مذاکرات بی‌حاصل دانست.
وی افزود: متأسفانه برخی از سیاسیون غرب‌گرا تنها راه پیشرفت را در تعامل با غرب می‌دانند و اعتقادی به این‌که ما می‌توانیم، ندارند.
روانبخش تأکید کرد: انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود و باید بدانیم کنوانسیون پالرمو بر اساس اظهارات ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد.
وی در پاسخ به این سؤال که مجلس و دولت موافق این کنوانسیون است، گفت: مجلس و دولت برآمده از رأی مردم است و مردم اگر می‌خواهند تغییری ایجاد شود باید به دنبال تغییر در جامعه باشند.
این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: قانون کافی برای شفافیت وجود دارد و نیازی به تصویب قوانین جدید ندارد.
وی ادامه داد: نیاز است بودجه‌هایی که مستقیماً زیر نظر رئیس‌جمهور و رئیس مجلس وجود دارد شفافیت لازم را داشته باشد و مشخص شود که این بودجه‌ها در کجا هزینه شود.
روانبخش تأکید کرد: در تاریخ اسلام می‌بینیم که برخی اتفاقات و توافقات بر امام زمان تحمیل می‌شود که می‌توان موارد بی‌شماری را در این زمینه مثال بزنیم.
وی افزود: رهبر انقلاب بارها در تریبون‌های مختلف بیان کردند که به آمریکا اعتماد ندارند اما مسئولان دولتی بدون توجه به این مهم به مذاکرات ادامه دادند و درواقع برجام را به رهبر انقلاب تحمیل کردند.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2657