printlogo


۵ ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال که در یورو ۲۰۲۰ انتظارات را برآورده نکردند
کد خبر: 27175
برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال پرتغال نتوانستند در جام ملت‌های اروپا عملکرد خوبی داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  تیم ملی فوتبال پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا، از دور این رقابت‌ها کنار رفت.  
تیم ملی فوتبال پرتغال که به عنوان یکی از مدعیان یورو شناخته می‌شد برای دفاع از عنوان قهرمانی‌ خود ها تلاش می‌کرد، اما حاصل کار این تیم در مجموع ۴ بازی، تنها یک پیروزی مقابل مجارستان بود.
درست مانند سال ۲۰۱۶، پرتغال به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، اما با تیم آماده بلژیک برخورد کرد.
به غیر از برخی از بازیکنان، بیشتر ستاره‌های تیم ملی پرتغال در این رقابت ها عملکردی دور از انتظار داشتند.
۱- برونو فرناندز 
هافبک منچستر یونایتد بزرگ‌ترین ناکام تیم ملی پرتغال در جام ملت‌های اروپا بود. تعداد ۱۸ گل و ۱۲ پاس گل برونو فرناندس در لیگ برتر نشان از آمادگی بالای او داشت، اما هافبک پرتغالی نتوانست همین عملکرد را در تیم ملی تکرار کند.  
فرناندز حتی یک گل هم نتوانست برای پرتغال به ثمر برساند و بازی‌های ضعیف او باعث شد تا در ۲ بازی آخر نیمکت نشین شود.
رناتو سانچز که جایگزین فرناندز شد، یکی از بهترین بازیکنان پرتغال در مسابقات یورو بود و هیچ یک از هافبک‌های پرتغال به اندازه او آماده نبودند.

۲- دیوگو ژوتا
دیوگو ژوتا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ ناجی لیورپول بود. ژوتا پس از جدایی از ولورهمپتون و پیوستن به لیورپول، فراتر از انتظارات ظاهر شد.  ژوتا گل‌های مهمی برای قرمز‌ها به ثمر رساند و بازی‌های خوب او یورگن کلوپ را تحت تأثیر قرار داد، به طوری که سادیو مانه از ترکیب اصلی کنار رفت تا ژوتا جایگزین او شود.  
با این حال ژیوتا تنها با به ثمر رساندن یک گل در یورو ۲۰۲۰، آن طور که باید خوب نبود. او موقعیت‌های خوب زیادی را از دست داد که سرانجام باعث کنار رفتن پرتغال از دور این رقابت‌ها شد.
انتظار می‌رفت که مشارکت و همکاری خوبی در خط حمله میان او و رونالدو ایجاد شود، اما این اتفاق رخ نداد.  

۳- برناردو سیلوا
پس از گذراندن یک فصل عالی با پیراهن منچستر سیتی، زمان آن رسیده بود که دوباره شاهد درخشش سیلوا در ترکیب تیم ملی پرتغال باشیم.
با این حال این بازیکن ۲۶ ساله نتوانست به اندازه کافی تاثیرگذار باشد و به پرتغال کمکی کند. او در هر دیداری که به میدان رفت، تعویض شد و سرمربی تیم بازیکن دیگری را به جای او به زمین فرستاد.  

۴- روبن دیاز 
بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر روز‌های سختی را در یورو ۲۰۲۰ تجربه کرد. قبل از شروع مسابقات انتظار می‌رفت که زوج پپه و دیاز در قلب دفاعی تیم ملی نفوذ ناپذیر ظاهر شوند، اما همه چیز به خوبی پیش نرفت و پرتغال در مجموع ۴ بازی، ۷ گل دریافت کرد.  
با آمار خط دفاعی پرتغال در یورو ۲۰۲۰ و گل به خودی دیاز مقابل آلمان، می‌توان گفت که او حتی سایه‌ای از درخشش خود را هم نتوانست به نمایش بگذارد.
علاوه بر این دیاز در بازی با بلژیک نتوانست هازارد و لوکاکو را به خوبی مهار کند و یک موقعیت خوب گلزنی برای باز کردن دروازه کورتوا را نیز از دست داد.


۵- دانیلو پریرا 
ممکن است دانیلو پریرا بزرگترین بازیکن پرتغال نباشد، اما او یک مهره مهم در خط میانی پرتغال است که همراه با این تیم در یورو حضور داشت.   از هافبک دفاعی ۲۹ ساله که برای پاری سن ژرمن توپ می‌زند، انتظار می‌رفت بهتر در خط میانی تیم ملی کشورش ظاهر شود و با عملکرد دفاعی خوب خود مانع از حملات تیم حریف شود.  
با این وجود پریرا در مسابقات یورو توفیقی نداشت. هافبک‌های آلمان کاملاً همتایان پرتغالی خود را از جریان بازی خارج کرده بودند و تونی کروس و توماس مولر برای طرح ریزی حملات، فشاری را حس نمی‌کردند.  
پریرا در بازی‌های بعدی از ترکیب اصلی پرتغال کنار گذاشته شد و فرناندو سانتوس،  ژوائو پالینیا را به او ترجیح داد.  

ا


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/27175