printlogo


مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس منتخب تاکید کردند؛
حل مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت دولت سیزدهم باشد / مردم به رئیس جمهور منتخب چشم امید دوخته‌اند
کد خبر: 27351
مراجع عظام تقلید با اشاره به امیدهای ایجاد شده در بین مردم در جامعه تاکید کردند: حل مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت دولت سیزدهم باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب کشورمان در سفری یک روزه  امروز به قم سفر کرد.
رئیس منتخب در این سفر با تنی چند از مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفتگو کرد و از دغدغه ها و رهنمودهای ایشان بهره مند شد.

رئیس‌جمهور منتخب فردی متواضع، مردمی و شناخته شده است


 آیت‌الله نوری همدانی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی (ع) به‌خوبی در نهج‌البلاغه به‌خصوص در نامه 53 حکومت اسلامی و علوی را تشریح کرده‌اند که خود بهترین الگو است.
وی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که امروز دنیا به دو جبهه و بخش استکبار جهانی و نوکران آن و جبهه مردمی تقسیم شده است.
این مرجع تقلید افزود: در این میان استکبار جهانی مردم را زیر چنگال ظلم خود نگه‌داشته اند و اجازه نمی‌دهند که با آزادی زندگی کنند البته مردم عادی بیدارند به طوری که مستضعفین جهان از این مشکلات به ستوه آمده و به‌شدت به دنبال کسی هستند که بتواند پرچم عدالت‌خواهی را به دست بگیرد.
وی به انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و بیان داشت: در این انتخابات مردم شما را به انتخاب کردند که بنده نیز این انتخاب را به شما تبریک عرض می‌کنم.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که مردم انتظار دارند که شما عدالت و حق را حاکم کنید، ابراز داشت: شما متواضع، مردمی و شناخته شده هستید و قطعاً در این مسیر گام‌های خوبی برخواهید داشت.
وی ادامه داد: مردم از دولت جدید انتظار تحول دارند و باید به خواسته‌های مردم در این زمینه عمل کرد.
معظم‌له تأکید کرد: امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی روبه‌رو هستند که در این میان دولت باید این مشکلات را درجه‌بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: مردم به‌نظام و انقلاب علاقه‌مند هستند و این وظیفه مسئولان است که با عملکرد صحیح خود رضایت آن‌ها را جلب کنند.
آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیام‌های سران کشورهای مختلف به آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از کشورهای جهان بیدار شده‌اند و به‌خوبی می‌دانند وضعیت اسف‌بار افغانستان و برخی کشورهای مسلمان، نتیجه دخالت استکبار است، وی بیان داشت: امروز بسیاری از مردم در کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند، احتیاج به حرکتی دارند و سوابق درخشانی که از شما وجود دارد به این راه امیدوارند.

حل مشکل معیشت مردم با ریشه‌یابی موانع امکان‌پذیر است



آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید نیز  در دیدار با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان که در مدرسه عالی امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که اقشار مختلف مردم در زمینه معیشت با مشکلاتی روبرو هستند و نسبت به وضع موجود گلایه‌هایی دارند.
وی ادامه داد: ضرورت ریشه‌یابی وضع موجود و علاج آن مهم‌ترین هدفی است که باید در دولت آینده پیگیری شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که تصور کنیم که امکان ندارد این وضع را سامان داد اشتباه است، تأکید کرد: این وضع قابل تغییر و اصلاح است و چنان نیست که امکان نداشته باشد همان گونه که در موارد مشابه مواردی بود که تصور می‌شد که امکان اصلاح نیست، ولی اصلاح شد.

وی ابراز داشت: ضرورت دارد همه مسئولان و دستگاه‌ها در همین ابتدای کار به کمک دولت جدید بیایند و از آن حمایت کنند تا مشکلات کشور برطرف شود.

بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروی جوان مورد توجه دولت سیزدهم باشد



آیت الله علوی گرگانی نیز  در دیدار رئیس جمهور منتخب، که در دفتر  معظم له در قم برگزار شد، با تبریک انتخاب وی به ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی که ممکن است کاسته و برطرف شود

وی افزود: زید شحام از اصحاب امام صادق(ع) به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد و محضر امام صادق(ع) حضور پیدا کرد، امام(ع) فرمودند از اینکه شنیدم شما مسئولیت را به دست گرفتید خوشحال شدم، ولی موضوعی که مرا ناراحت کرد می ترسم از عهده این مسئولیت بر نیایید. امید است که با انتخاب شما بتوانید کشور را سرو سامان دهید.

 استاد خارج فقه حوزه علمیه با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات کشور بیان کرد: مسئولیت بسیار سنگین است و خدا باید به شما کمک کند، نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند.

 معظم له عنوان کرد: موضوع کشاورزی در کشورمان دارای اهمیت زیادی است چون در نظام بشر همه به کشاورزی وابسته هستند و باید مشکلات کشاورزان مورد توجه قرار بگیرد. همچنین طبقات فرهنگیان و تجار نیز باید مورد اعتنا باشند.

آیت الله  علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حُسن عمل شما در قوه قضائیه سبب زنده شدن امیدها شد و عملکرد مناسب تان در قوه قضاییه قابل تقدیر است.

باید با تلاش شبانه روزی آسایش را به زندگی مردم بازگرداند


آیت الله سید موسی شبیری زنجانی نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تبریک پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز مردم در رنج و سختی هستند و باید با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.
این مرجع تقلید اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.
وی با دعا و آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند با عنایات حضرت ولیعصر(عج) مشکلات را به احسن وجه حل و فصل کند.

مردم به رئیس جمهور منتخب چشم امید دوخته‌اند


آیت الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار رئیس جمهور منتخب با اشاره به ضرورت تلاش برای رفع گرفتاری های مردم اظهار کرد: بی تردید با ویژگی‌ها و محاسنی که از شما سراغ داریم می توانید گام های مفید و موثری در بهبود وضعیت زندگی مردم بردارید و در این راه دعاگوی شما هستیم.
 این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود گفت: امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است و مردم نیز چشم امید به شما دوخته‌اند بنابر این هر مقدار که در توان دارید باید برای کمک به مردم تلاش کنید. 
آیت‌الله صافی گلپایگانی ارتباط موثر با جهان اسلام و کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانست و گفت: برقراری و تقویت ارتباط مسالمت آمیز با جهان اسلام و به ویژه کشورهای همسایه از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید از آن غفلت کرد.

حل مشکلات معیشتی و کسب‌وکار مردم در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد



آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان نیز  در این  دیدار هاحمایت و حضور مراجع معظم در انتخابات مایه دلگرمی مردم و مسئولان نظام دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم در آغاز راه خود قرار دارد و در این مسیر نیازمند همراهی همه مردم برای تحقق اهداف و برنامه‌های خود است.
وی ادامه داد: در این مسیر نیازمند راهنمایی‌ها و هدایت‌های مراجع عظام تقلید هستیم تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم و در همین‌جا از همه مراجع تقلید و بزرگان به‌خاطر حضور و پیشقدم بودن در عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب و اعلام نظر و صدور بیانیه‌ها، به‌خصوص در انتخابات اخیر که بسیار مؤثر بود تشکر می‌کنم.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به‌عنوان دولت سیزدهم بیان داشت: بدون تردید دولت نیازمند همراهی همه مردم است، عنوان دولت را دولت مردمی گذاشتیم حضور و همکاری همه مردم مؤثر است رهنمودهای مراجع می‌تواند برای آینده دولت بسیار تأثیرگذار باشد مردم هم نگاهشان به مراجع و بزرگان خود است.
وی به حماسه حضور مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: در خلق این حماسه بزرگ مراجع عظام تقلید و علما نقش‌آفرین بودند.
رئیس‌جمهور منتخب به مشکلات مردم اشاره کرد و افزود: مردم امروز به‌شدت مشکل معیشتی و کسب‌وکار دارند و تمام تلاش دولت در مسیر برطرف‌کردن این مشکلات اساسی خواهد بود.
وی به صبر و مقاومت مردم اشاره کرد و بیان داشت: مردم با وجود مشکلات مختلفی که زندگی آن‌ها را احاطه کرده بسیار صبور هستند و نسبت به مسائل انقلاب، مقاومت و پایداری می‌کنند.
آیت‌الله رئیسی نتایج انتخابات را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: مردم در این انتخابات با لطفی که داشتند، حقی برای خودشان و تکلیفی برای ما ایجاد کردند که امیدواریم به‌عنوان یک طلبه خدمتگزار بتوانیم گشایش‌هایی در زندگی مردم صورت دهیم که احساس کنند شرایط متفاوت شده است.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/27351