printlogo


عضو هیات مدیره شهرک‌ صنعتی شکوهیه در گفتگو با قم فردا :
کرونا گردش اقتصادی را کُند کرده است /اشتغال حدود 30هزار نفر در شهرک شکوهیه
کد خبر: 27841
عضو هیات مدیره شهرک‌ صنعتی شکوهیه با اشاره به اشتغال حدود 30هزار نفر در شهرک شکوهیه، گفت: کرونا گردش اقتصادی را کُند کرده و زیان بسیاری را به اقتصاد کشور وارد کرده است.
حمید رضا عالمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اینکه شهرک صنعتی شکوهیه در چند سال اخیر جزء 10 شهرک برتر کشور بوده است، اظهار داشت: یکی از امتیازات مهم این شهرک قرار گرفتن در محور مواصلاتی 17 استان است.
استقرار 1600واحد در شهرک شکوهیه
وی ادامه داد: تنوع واحدهایی که در این شهرک قرار دارد در کل کشور وجود ندارد. 1600  واحد صنعتی در شهرک شکوهیه مستقر هستندو در طرح توسعه تا به بیش از 2هزار واحد هم در سال آینده خواهد رسید.
عضو هیات مدیره شهرک‌ صنعتی شکوهیه با اشاره به دیگر ویژگی های این شهرک، گفت: این شهرک از نظر آب و هوایی برای بیشتر صنایع مناسب است، در حاشیه پایتخت قرار دارد، در پایین دست دو فروگاه مهم کشور قرار دارد.
وی اضافه کرد: در این شهرک اگر واحدی دچار مشکل شود واحدهای متقاضی هستند که سریعا جایگزین خواهد شد. در خواست برای زمین در این شهرک وجود دارد اما زمینی برای تحول نداریم.
اشتغال حدود 30هزار نفر در شهرک شکوهیه
عالمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 20تا30هزار نفر در این شهرک مشغول فعالیت هستند، افزود: در برخی از اوقات اشتغال در این شهرک به بیش از 30هزار نفر هم افزایش پیدا می کند.
وی ادامه داد: بحران امروز شهرک های صنعتی قطعی برق است و همین موضوع باعث شده است که واحد های صنعتی با کاهش نیرو مواجه شوند.
کاهش گردش اقتصادی توسط کرونا
مدیرعامل شرکت وگال با اشاره به اینکه کرونا گردش اقتصادی را کند کرده است، گفت: صنعت یک زنجیره متشکل از تولید، تامین و توزیع است که مهمترین حلقه آن توزیع است.
وی ادامه داد: موفق ترین واحد، واحدی است که زنجیره توزیع قوی داشته باشد که امروز کرونا اندکی بر این مشکل افزوده است.کرونا بحران های مختلفی در تقاضا، تولید و خدمات دهی بانک ها به وجود آورده است.
مدیرعامل شرکت وگال با اشاره به ورزش کارگری، بیان داشت: در برهه ای از زمان به دنبال این موضوع در شهرک و استان برای ورزش کارگری بودیم که با برخی هجمه ها مواجه شدیم که مجبور به کنار گذاشتن این کار شدیم.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/27841