printlogo


دبیر جمعیت ایثارگران قم در گفتگو با قم فردا:
تجربه تلخ اعتماد به آمریکا نباید تکرار شود / رهنمودهای رهبری در مذاکرات هشت سال گذشته رعایت نشد
کد خبر: 28264
دبیر جمعیت ایثارگران قم با بیان این که رهنمودهای رهبری در مذاکرات هشت سال گذشته رعایت نشد، گفت: تجربه تلخ اعتماد به آمریکا نباید تکرار شود.
حمید اورعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با اشاره به عهدشکنی‌های پی‌درپی استکبار جهانی در طی سال‌های اخیر در جهان اظهار داشت: دولت آمریکا دولتی است بدعهد که به دوستان خود نیز وفا نمی‌کند چه آنکه بخواهد پای امضای خودش در یک تفاهم‌نامه با غیر دوست خود بماند.
وی ادامه داد: طی صدسال گذشته، حاکمانی که خود را در دامن آمریکا انداخته‌اند، بدون استثنا یا سقوط کرده‌اند یا در بزنگاه‌ها تنها مانده‌اند و ماحصل این دوستی بیچارگی برای آن ملت بوده است. از ایران دوران مصدق تا هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شیطان بزرگ تا عراق، مصر و افغانستان همه گواه این مدعا است.
اورعی بیان داشت: کشور ما نیز بی‌بهره از این بدعهدی و دشمنی نبوده است، چه آن زمان که ایران ژاندارم او بود و چه امروز که در قالب مذاکرات به‌راحتی زیر تعهد خود زد.
وی ابراز داشت: دولت گذشته، بارها بر این موضوع تاکید داشت که با مذاکره با کدخدا می‌شود جهانی شد و در مسیر مذاکرات به توصیه رهبر معظم انقلاب توجه نکردند و ماحصل آنها برجام شد.
دبیر جمعیت ایثارگران استان قم تاکید کرد: برجامی که به اذعان وزیر خارجه وقت آمریکا، کری ضامن آن بود. برجامی که رئیس دولت بعدی ایالات متحده به‌راحتی و بدون کمترین هزینه‌ای زیر آن زد و ایران بار دیگر با بدعهدی طرف مقابل مواجه شد.
وی ادامه داد: اعتماد به غرب و کشورهای اروپایی نیز دقیقاً به همین صورت مخرب است. آنها به ایران کمک نمی‌کنند و آنجایی که بتوانند به ایران ضربه می‌زنند، اگر امریکا زیر برجام و تعهدات خود زد، چرا کشورهای اروپایی به تعهد خود عمل نکردند. ایران باید از تجربیات این 8 سال درس عبرت بگیرد و مذاکره با دنیا نه بر اساس ذلت و خود تحقیری و بلکه بر اساس عزت و منافع ملی باشد.
اورعی افزود: کشورهای غربی، به زبان وعده رفع تحریم و ... می‌دهند اما در مقام عمل کاری از پیش نمی‌برند، اگر منافع ملی و رهنمودهای رهبری در مذاکرات هشت سال گذشته رعایت می‌شد امروز امریکا برای بازگشت به توافقی که خودش امضا کرده شرط‌وشروط جدید نمی‌گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: تجربه بیش از دو دهه مذاکره با کشورهای غربی نشان داده است که به ایشان اعتمادی نیست و اگر قرار بر مذاکره است باید باعزت و درنظرگرفتن منافع ملی باشد.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28264