printlogo


مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قم خبر داد:
تولید بذر جو و گندم موردنیاز کشاورزان قمی در استان
کد خبر: 28387
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قم از تولید بذر جو و گندم موردنیاز کشاورزان قمی در استان خبر داد.
محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به در پیش بودن سال زراعی جدید و نیاز کشاورزان به بذر گندم و جو اظهار داشت: امسال باتوجه‌به خشکسالی تولید گندم و جو در کشور با مشکلاتی روبرو بود که این موضوع در استان قم نیز وجود داشت.
وی ادامه داد: از همین رو در زمینه تهیه بذر موردنیاز نیز با مشکلاتی در سراسر کشور روبرو بودیم که بحمدالله این مشکل در قم با ورود به‌موقع مسئولان برطرف شد.
محمودی با بیان این که بیش از سقف تعیین شده در این زمینه تولید داشتیم، ابراز داشت: امسال  1700 تن ارقام مختلف بذر جو تولید کردیم که افزایش 50 درصدی را شاهد بودیم.
وی ادامه داد: در ایام برداشت جو به‌صورت شبانه‌روزی تولیدات را خریداری کردیم و هم اکنون نیز در دو شیفت کاری در حال تولید بذر جو هستیم تا در سال زراعی جدید در اختیار کشاورزان قرار بدهیم.
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قم تاکید کرد: در گندم نیز 5 نوع بذر به میزان حدود 900 تن تولید شده است که نیاز استان را تأمین می‌کند.
وی بیان داشت: باید این مهم را در نظر بگیریم که تمامی این اقدامات در سال زراعی صورت‌گرفته که با خشکسالی شدیدی روبرو بودیم.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28387