printlogo


مراجع عظام تقلید و علما تاکید کردند؛
حل مشکل بیکاری و تورم دو وظیفه اصلی دولت سیزدهم است
کد خبر: 28469
مراجع عظام تقلید و علما با اشاره به مشکلات کنونی کشور تصریح کردند: حل مشکل بیکاری و تورم دو وظیفه اصلی دولت سیزدهم است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح پنح شنبه  شهریور ماه در سفری یک روزه وارد قم شد،
وی در بدو ورود با حضور در گلزار شهدا با مقام شامخ شهدا تجدید بیعت کرد و بعد از آن به دیدار مراجع عظام تقلید و علما رفت.

گرانی ، بیکاری و کاهش ارزش پول ملی سه مشکل اساسی کشور است


آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ویژگی های بارز این وزیر جوان اظهار داشت: حافظ قرآن بودن، جوان بودن و جدیت در کار از شاخصه های مهم شما است که قطعا در ادامه کار به مدد شما خواهد آمد.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) نیز توصیه به جوان‌گرایی داشته‌اند و تاکید داشته‌اند که به جوان‌ها نظر مثبت داشته باشید و در کارها موفق باشید.
این مرجع تقلید به جدیت کار وزیر اشاره کرد و گفت: این مهم در همان شب رأی اعتماد برای ملت ثابت شد و شما در همان شب در وزارتخانه حاضر شدید.
وی مردمی بودن و حل مشکلات مردم را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: توجه همه مسئولان باید به مردم باشد و مردمی بودن و درک مشکلات آن ها باید یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مدیران باشد.
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: توجه به بیت‌المال یکی از موضوعات مهم دیگری است که باید در نظر داشته باشید و درعین‌حال صرفه‌جویی در بیت‌المال نیز موردتوجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: چنانچه عدالت را محور قرار دهید قطعاً در کارتان موفق خواهید شد چرا که این توصیه مولا و پیشوایمان حضرت امیر المومنین (ع) است.
آیت الله نوری همدانی حل مشکل گرانی و بیکاری را یکی از اصلی ترین وظایف دولت برشمرد و بیان داشت: خیلی از افراد جامعه از بیکاری به ستوه آمده‌اند که باید با برنامه‌ریزی برطرف شود.
وی ادامه داد: گرانی و کاهش ارزش پول ملی دو موضوع مهمی است که باید دولت برای حل آن برنامه داشته باشد.
این مرحع تقلید ابراز داشت: نباید این مهم را هم فراموش کنیم که دشمنان نظام در کمین هستند که از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به کشور بهره بگیرند و نباید زمینه را برای توطئه‌های آن ها فراهم کنیم.

برای جوانان اشتغال زایی کنید



آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از حضور این وزیر ، اظهار داشت: این وزیر از سرمایه های است که دلشان می خواهد برای ملت کار کنند.
وی ادامه داد: در اسلام هم توصیه شده است که همه کارها را با امید جلو ببرید.
این مرجع تقلید ابراز داشت: اگر عزیزان همدیگر را کمک کنند قطعا مشکلات کشور حل شدنی است و خداوند هم زمینه را برای ما هموار خواهد کرد .
وی خاطرنشان کرد: از اقای عبدالملکی تقاضا داریم که کار را شروع کنند و نگویند که نمی شود. با برنامه ریزی و مدیریت کارها را می توان جلو برد.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه ما هم دراین مسیر شما را کمک خواهیم کرد، گفت: انتظار داریم مشکلات اصلی جامعه هرچه سریعتر حل شود.
وی اضافه کرد: بیکاری مخصوصا بیکاری جوانان بالاترین مصیبت است. حضرت علی(ع) می فرمایند اگر جوانان بیکار شوند دینشان دچار مشکل می شود.
آیت الله علوی در ادامه تاکید کرد: در درجه اول از وزیر انتظار داریم که برای جوانان کار و شغل ایجاد کنند.
وی عنوان کرد: در داخل کشور هر نوع سرمایه ای وجود دارد که باید با ایجاد کار و اشتغال به توسعه برسیم.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به نکته ای دیگر تصریح کرد: باید در کشور ببینیم چه کارهایی روی زمین مانده است تا آن کارها را جلو ببریم.

دشمنان به دنبال فاصله انداختن بین مردم و مسئولان است


آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین  نیز در دیدار با حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عصر امروز در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: انتظار می‌رود که با برنامه‌ریزی درست و حساب شده گام‌های بلندی در مسئولیت جدید بردارید.

وی ادامه داد: توکل به خدا را به‌عنوان یک مبنا برای خود قرار دهید و با توکل به ذات اقدس الهی در مسیر رضایتمندی و خدمت به مردم گام بردارید.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: توکل به خداوند گره‌های کور را باز می‌کند و باید با مدد گرفتن از خداوند تلاش‌های خودمان را دوچندان کنیم.

وی ابراز داشت: خداوند به شما به‌عنوان یک جوان این توفیق را داده است که باانگیزه و نشاط در این وزارت‌خانه مردمی مشغول خدمت شوید و این چهار سال یک فرصت ارزشمند برای شما است که باید قدر آن را بدانید.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: سعی کنید در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های خودتان همواره یاد خدا را در نظر بگیرید و برای مردم مثال‌زدنی کشورمان سنگ تمام بگذارید.

وی بیان داشت: در کنار کارهای روزمره به مشکلات ساختاری کشور نیز بپردازید و با ایجاد کارگروه‌های مختلف ساختار صحیحی در ارکان مختلف دولت ایجاد کنید.

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین بیان داشت: اگر این ساختارها را اصلاح کنید یک ریل‌گذاری مناسبی برای دولت‌های آینده ایجاد کرده‌اید.

وی به بیکاری اشاره کرد و گفت: سرمایه ما مردم است و انقلاب در صورتی ماندگار است که مردم را در کنار خودش داشته باشد.

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین ابراز داشت: دشمنان به دنبال فاصله انداختن بین مردم و مسئولان است.

وی با بیان این که تصاحب فکر و اندیشه مردم هدف اصلی دشمنان نظام است، بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه صورت‌گرفته است که باید با آن مقابله کرد.

وی تصریح کرد: رهبری‌های داهیانه رهبری و حضور مردم در صحنه همواره دشمنان را شکست داده است به همین علت تنها خطری که کشور را تهدید می‌کند تصاحب فکر و اندیشه مردم است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به آمادگی حوزه‌های علمیه برای همکاری با دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه همواره در کنار مردم و مسئولان است و این مهم در شیوع بیماری کرونا کاملاً مشهود است چرا که روحانیون در کنار کادر درمان به خدمت‌رسانی به مردم و بیماران پرداختند که انصافاً جهاد کردند.
نگاه صحیح و درست به صادرات می تواند گره گشای مشکلات کشور باشد

نگاه صحیح و درست به صادرات می تواند گره گشای مشکلات کشور باشد


حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در قم نیز در دیدار با حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای مختلف با راه اندازی شبکه های مختلف ماهواره ای تاثیر فراوانی بر روی رفتارهای افراد جامعه خصوصا کودکان دارند.
وی ادامه داد: بنده با راه اندازی شبکه هدهد برای کودکان که در واقع آیندگان این کشور هستند سعی کردیم که در برابر این شبکه ها برنامه های مناسبی برای کودکان تولید کنیم.
شهرستانی در ادامه توجه به صادرات را مهم برشمرد و گفت: اگر در زمینه صادرات بتوانیم گام های اساسی را برداریم می توانیم مشکل اشتغال و بیکاری را حل کنیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال تنها در صنعت زعفران می توان 350 میلیون دلار ارز داشت اما این مهم نیازمند بسته بندی خوب و با کیفیت است چرا که سالیانه شاهد صادرات زعفران به صورت خام هستیم .
نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد: توجه به نخبگان و جوانان یکی دیگر از اقداماتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد چرا که در این کشور استعدادهای درخشانی در زمینه های مختلف وجود دارند که باید شناسایی و تربیت شوند تا  گام های اساسی را برای کشور بردارند.





انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28469