printlogo


معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با قم فردا:
محدودیت سنی تزریق واکسن در قم برداشته می شود
کد خبر: 28639
شریفی پور با اشاره به اینکه روند ورود واکسن به قم تسریع شده گفت: اگر همین روند ورود واکسن به قم ادامه پیدا کند به زودی ان شالله محدودیت‌های سنی تزریق واکسن نیز برداشته خواهد شد.
احسان شریفی پور معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهار داشت: در گزارشی که در ۲۰ شهریور سال جاری ارائه شده روند بستری بیماران کرونا سیر نزولی پیدا کرده است که ان شالله این روند نزولی حفظ شود بی تردید این روندی است که در کل دنیا در حال طی شدن است ما باید منطقی باشیم و به اصول علمی احترام بگذاریم.

 شریفی پور ادامه داد : با ادامه روند راعایت پروتکل های بهداشتی و جدی گرفتن واکسیناسیون می توانیم به کاهش مرگ و میر و ابتلا به کرونا کمک کنیم برخی  افراد رفتارهایی می کنند که باعث می‌شود مردم واکسیناسیون را به تاخیر بیندازند و برای آن شبهه ایجاد می‌کنند واقعاً این ها دلسوز مردم نیستند کشورهایی که در واکسیناسیون موفق تر بودند آمار بستری و مرگ و میر آنها از بیماری کرونا کمتر بوده است.

 معاون پژوهشی دانشگاه علوم م پزشکی قم خاطرنشان کرد: در استان قم اکثر بیمارانی که بستری هستند کسانی هستند که واکسن تزریق نکرده اند یا فقط یک دوز واکسن را تزریق کردند یعنی هنوز ایمنی کافی با زدن یک دوز تامین نمی شود باید همه دوز ها را تزریق کرد.

 وی ادامه داد: خوشبختانه در این چند هفته روند تهیه واکسن در کشور از نظر واردات و از نظر تولید واکسن داخلی روند بهتری را گرفته است به همین خاطر از مردم خواهش می‌کنیم که با توجه به واکسیناسیون و ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی روند نزولی را حفظ کنند تا شاهد درد و رنج و مرگ و میر هم وطنان ما نباشیم.

 شریفی پور تصریح کرد: روند ورود واکسن استان قم خیلی بهتر شده است و در این چند وقت خوشبختانه با تدابیری خوبی که دولت و وزارت بهداشت در پیش گرفته روند ورود واکسن به قم بسیار تسریع شده است اگر همین روند ورود واکسن به قم ادامه پیدا کند به زودی ان شالله محدودیت‌های سنی تزریق واکسن نیز برداشته خواهد شد.

 وی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از هموطنان ما که سن آنها به تزریق واکسن رسیده است برای تزریق واکسن مراجعه نمی کنند این افراد باید بدانند که نه تنها به خودشان آسیب می‌زنند بلکه باعث می شود روند زنجیره انتقال تشدید شود و باعث انتقال ویروس شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان داشت: از همشهری های عزیز قم میخواهیم که واکسیناسیون را جدی بگیرد تا شاهد باشیم هر چه زودتر این ویروس منحوی است در جامعه ریشه کن شود.

وی گفت: خوشبختانه استان قم از جمله استان های بود که با تدابیری که اندیشیده شده بود با کمبود دارو از جمله سرم و رمدسیور در بیمارستانها مواجه نبودیم در یک مدت محدود شاید واکسن کم بود که آن هم جبران شد اما الحمدالله اکنون وضعیت کاملا مساعد است و هم واکسن و هم دارو به میزان کافی در استان موجود است.

شریفی پور اضافه کرد: فراموش نکنیم که کسی که واکسن تزریق می کند باید هر دو دوز واکسن را تزریق کند و  بعد از مدت زمانی ایمنی به وجود می آید البته هنوز ایمنی صد در صدی وجود ندارد بلکه تا حدودی ایمن سازی انجام می شود و مانع مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان می‌شود پس از شهروندان می خواهیم علیرغم تزریق واکسن همچنان پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28639