printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
آسفالت معابر محله نیروگاه خواست عمومی ساکنان منطقه
کد خبر: 29160
با وجود اینکه در 10سال اخیر و بعد از سفر رهبر انقلاب به قم اتفاقات خوشایند زیادی در منطقه نیروگاه رخ‌داده و بسیاری از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار قم انجام‌شده است امااین محله‌ها هنوز در بسیاری از مسائل دچار مشکلات و محرومیت‌ها هستندکه یکی از آن‌ها وضعیت نامناسب آسفالت معابر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با وجود همه پیشرفت‌های خوبی که در چند سال در قم در بحث معابر و مبلمان شهری صورت گرفته اما بحث آسفالت و بهینه‌سازی معابر مخصوصاً در مناطق کمتر برخوردار قم ازجمله چالش‌هایی است که از طرف مردم موردنقد قرارگرفته است.

یک دهه است که شهرداری قم مسئله نهضت آسفالت را راه اندازی کرده و هرساله مناطق مختلف شهری قم سهمی از این نهضت آسفالت برده و معابر شهری بهینه‌سازی می‌شود.
نیروگاه محله‌ای با بیش از 450 هزار نفر جمعیت  است که در غرب قم قرار دارد که بیشتر قسمت‌های آن قدمتی بیش از 50 سال ندارد  به گفته مسئولین، بزرگ‌ترین مراسم عزاداری در قم در مناطق نیروگاه و آذر انجام می‌شود، فعالیت‌های سیاسی در این مناطق بیشتر است و مردم این مناطق همواره درصحنه‌های مختلف انقلاب در صف اول حاضر بوده و هستند.

منطقه 2 و منطقه 6شهری قم که به محله نیروگاه شهرت دارد از مناطق محروم و کم برخوردار شهر قم هستند که بیشترین مشارکت  را در هر دوره از برگزاری انتخابات دارند از همین رو  نامزدهای انتخابات نیز بیشترین فعالیت خود در زمان تبلیغات انتخاباتی را در این مناطق انجام می‌دهند که این مسئله نشان‌دهنده منطقه و محله نیروگاه است که به قطب انتخاباتی قم تبدیل‌شده است.

با وجود اینکه در این 10سال اخیر و بعد از سفر رهبر انقلاب به قم  اتفاقات خوشایند زیادی در  منطقه نیروگاه رخ‌داده و بسیاری از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار قم انجام‌شده است اما این محله‌ها هنوز در بسیاری از مسائل دچار مشکلات و محرومیت‌ها هستند که یکی از آن‌ها وضعیت نامناسب آسفالت معابر اصلی و فرعی است.

فراز و نشیب آسفالت معابر نیروگاه

اسفند سال ۱۳۹۲ بود که محمد دلبری شهردار وقت قم در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گفت: یکی از پروژه‌های مهم، تکمیل نهضت آسفالت بود که متأسفانه به دلیل برخی از مشکلات در حق مردم در برخی از مناطق کم‌لطفی شد؛ در ابتدای سال ۹۳ در تکمیل این طرح معابر و شوارع مناطق ۲ و ۶ به ویژه نیروگاه آسفالت خواهد شد.

این نهضت آسفالت در قم فرازو نشیب‌های فراوان داشت اما درنهایت در سال 1400آنچه باید در مناطق شهرداری 2 و 6 قم یا همان محله نیروگاه رخ نداد و بسیاری از معابر این منطقه متراکم دارای آسفالت تخریب‌شده و یا بدون آسفالت است.

چندی پیش عباس حلوایی معاون عمرانی شهرداری قم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها به‌طور متوسط ۲۵۰ هزار تُن در سال روکش آسفالت صورت گرفته است و در برخی سال‌ها این تُناژ به ۳۰۰ هزار تُن نیز رسیده، و این در حالی بوده که درگذشته به‌طور متوسط کمتر از ۲۰۰ هزار تُن بوده است.

معاون شهردار قم بیان داشت: از سال ۹۴ تا سال جاری بالغ‌بر یک‌میلیون و۵۰۰ تُن آسفالت در معابر سطح شهر توزیع‌شده، در این مدت کل معابر استخراجی سطح شهر و به‌طور متوسط بالغ‌بر ۵۰ درصد معابر شهر قم را آسفالت یا روکش کردیم.

در خصوص آخرین اخبار در خصوص آسفالت منطقه 6 شهرداری قم مدیر سابق این منطقه گفت: این منطقه در دو سال گذشته در موضوع آسفالت عقب بود که به همت همکاران، حمایت شهردار و معاونت فنی و عمرانی سال گذشته ۲۳ هزار تن آسفالت در منطقه انجام شد.

مدیر سابق منطقه شش شهرداری قم ابراز کرد: در ادامه اقدامات زیرساختی و عمرانی در منطقه، موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز در برنامه قرار گرفت و این مهم با حدود دو هزار متر لوله‌گذاری در خیابان‌های آیت‌الله کاشانی، بلوار حمزه، بلوار بعثت و جاده جعفریِ انجام و مشکل آب‌های سطحی منطقه برطرف شد.

توزیع آسفالت در معابر مختلف قم

ابوالفضل میریک امامی با اشاره به میزان تولید و توزیع آسفالت در کلان‌شهر قم  اظهار کرد: برای سال جاری پیش‌بینی تولید و توزیع ۱۶۵ هزار تن آسفالت در سطح معابر شهری قم انجام‌شده که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۲ هزار تن آسفالت توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه در این مدت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت جهت روکش معابر شهری قم در منطقه ۴ توزیع‌شده است، خاطرنشان کرد: در راستای بهبود وضعیت حمل‌ونقل و افزایش ایمنی خیابان‌های شهر بیش از ۲۰ هزار تن آسفالت نیز در منطقه یک شهرداری قم توزیع و استفاده‌شده است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم تصریح کرد: بالغ‌بر ۷ هزار تن آسفالت نیز طی این مدت در منطقه ۵ شهرداری قم جهت بهبود و سهولت رفت‌وآمد عابران پیاده و خودروهای سواری توزیع‌شده است.

میریک امامی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۹۰۰ تن آسفالت در سطح منطقه ۷ شهرداری قم و ۵ هزار و ۵۰۰ تن نیز در منطقه ۸ و شهرک پردیسان استفاده‌شده است، افزود: ۴ هزار تن آسفالت نیز از ابتدای امسال در سطح معابر منطقه ۲ توزیع‌شده است.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۹ هزار تن آسفالت در سطح معابر منطقه ۶ اضافه کرد: سازمان توسعه و عمران و شهرداری مرکز نیز درمجموع در سال جاری از بیش از ۱۰ تن آسفالت برای پروژه‌ها استفاده کرده‌اند.

اگر آمار ارائه‌شده توزیع آسفالت در مناطق شهری را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که با وجود جمعیت متراکم در مناطق 6 و 2 شهرداری قم و همچنین وضعیت نامناسب‌تر معابر این محله به دلیل عدم توجه کافی طی سال‌های گذشته سهم آسفالت کمتری از مناطق به‌اصطلاح مرفه نشین قم برده‌اند.


انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29160