printlogo


نگاهی به آخرین وضعیت کرونا در قم؛
خروج دو بیمارستان دیگر از پذیرش بیماران کرونایی / بستری بودن ۲۶۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم
کد خبر: 29236
با کاهش یافتن موج پنجم کرونا در استان قم دو بیمارستان دیگر از پذیرش بیماران کرونایی خارج شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بیش از یک سال و نیم است که استان قم در کنار تمامی استان‌های کشور درگیر بیماری کرونا است، بیماری که دنیا را در شکی عجیبی فروبرد و تا تعطیلی کامل تمامی فعالیت‌ها در اغلب کشورها پیش رفت.
بااین‌وجود شروع واکسیناسیون تنها راه مقابله با این بیماری است که در کشورمان نیز هم اکنون بدون هیچ محدودیتی افراد در تمامی سنین می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.
در این میان و با کاهش یافتن موج پنجم کرونا در استان قم دو بیمارستان شهید بهشتی و امام رضا (ع) از پذیرش بیماران کرونایی خارج شدند.
دکتر پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام این خبر گفت: خدا را شاکریم که شرایط کرونایی در قم وضع بهتری دارد و تعداد بستری‌ها رو به کاهش است.
وی ادامه داد: از فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و اصلاح سیستم‌های اکسیژن و زیرساخت‌های بیمارستانی را انجام دادیم تا در موج احتمالی بعدی دچار مشکل نشویم.
پرهام بیان داشت: سیستم اکسیژن‌رسانی بیمارستان کامکار اصلاحات اساسی بر روی آن انجام شد و این امر موجب استفاده بیشتر تخت‌های بیمارستانی می‌شود.

بستری بودن ۲۶۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم

بااین‌وجود محمدرضا قدیر درباره آخرین وضعیت بیماران کووید -۱۹ در این استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۸ مهرماه جاری، ۵۴ نفر بیمار با علایم کرونا مثبت به‌صورت سرپایی پذیرش شدند.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۸ نفر بیمار جدید در زمینه مذکور در مرکزهای درمانی استان قم بستری و همچنین ۴۹ نفر بیمار دراین‌رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «نارنجی» است، اعلام کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ نفر به علت کرونا در استان قم فوت شدند.
قدیر با بیان اینکه تاکنون تعداد ۹۸۳ هزار و ۵۱۳ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در ۲۴ گذشته ۶۲۰ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که ۱۵۹ مورد آن مثبت بوده است.


انتهای پیام/۱۱۰







لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29236