printlogo


فرصت‌ها و چالش‌های نشر معارف و احیای تراث اهل بیت(ع) در شبه قاره هند
کد خبر: 29237
نشست مشترک جانشین نمایندگی مقام معظم رهبری و بنیاد فرهنگی امامت با موضوع «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های نشر معارف و احیای تراث اهل بیت(ع) در شبه قاره هند» برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نشست مشترک حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی علیزاده موسوی جانشین نمایندگی مقام معظم رهبری در هند و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت در محل این بنیاد در قم برگزار شد.

وی  در این نشست، ضمن اشاره به پیشینه حضور شیعیان در شبه قاره به تشریح شرایط موجود پرداخته و بر ضرورت احیای میراث علمی و فرهنگی شیعه در شبه قاره در ابعاد مختلف تاکید کرد.

وی حضور طلاب و دانشجویان شبه قاره در مرکزهای آموزشی ایران را فرصتی مناسب برای ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) در شبه قاره بر شمرد که برنامه ریزی منسجم در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

در ادامه مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت، ضمن اشاره به سوابق و تجربه این بنیاد در احیای میراث علمی شیعه در شبه قاره و همچنین فعالیت‌های آموزشی در این زمینه امکانات موجود آن را در شروع این مسیر مناسب ارزیابی و آمادگی این مجموعه را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

در ادامه این نشست طرح‌های گوناگون در سه محور آموزشی، پژوهشی و احیای تراث مطرح و تصمیمات لازم برای اجرای آنان اخذ شد.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29237