printlogo


عضو مجلس خبرگان رهبری:
پیشرفت های علمی در 40 سال اخیر، از افتخارات نظام اسلامی است/وضعیت قم قبل از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف اسف ‌بار بود
کد خبر: 2979
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وضعیت قم قبل از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف اسف ‌بار بود، گفت:پیشرفت های علمی در 40 سال اخیر، از افتخارات نظام اسلامی است.
آیت الله حسن ممدوحی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به پیشرفت های نظام اسلامی و انقلاب در این سال، اظهار داشت: بنده از همان دوره جوانی و برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه، به قم آمدم و در این شهر ساکن شدم. در آن سال ها در مدرسه علمیه حجتیه به تحصیل و پس از آن هم به تدریس در سطوح مختلف مشغول شدم و البته آغاز نهضت انقلابی حضرت امام خمینی (ره) هم سبب شد تا به عنوان شاگرد ایشان، وارد مبارزات شویم و سخنرانی های مختلفی در قم و برخی دیگر از شهرها داشته باشیم.
وی با بیان این که برخی از این سخنرانی ها به دستگیری از سوی نیروهای رژیم پهلوی و رفتن به زندان هم انجامید گفت: خفقان آن دوران واقعا برای همه مردم آزاردهنده بود.
آیت الله ممدوحی همچنین درباره مقایسه قم در آن دوران با دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: وضعیت قم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در بسیاری جهات بسیار اسف ‌بار بود؛ به طور مثال در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی، هم تعداد بیمارستان ها بسیار کم بود و هم این که پزشکان پاکستانی و هندی کار درمان مردم را انجام می دادند و مردم حتی برای جراحی های ساده هم باید به خارج از کشور می رفتند.
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که قم بعد از پیروزی انقلاب پیشرفت های زیادی را در بسیاری جهات شاهد بوده ادامه داد: برخی از این پیشرفت ها، پیشرفت های علمی و حوزوی است که ادامه دارد و البته در سایر زمینه ها هم پیشرفت های خوبی قابل مشاهده است.
وی همچنین با بیان این که حضرت امام به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی، شخصیتی برخاسته از حوزه علمیه قم بود: البته مردم هم در مبارزات حضور فعال داشتند که حادثه خونین مدرسه فیضیه قم و همچنین قیام 19 دی مردم قم از جمله مبارزاتی است که نقش مهمی در پیروزی نهضت داشت.
آیت الله ممدوحی افزود: نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد مردم با همان شور و شوق سابق، پای انقلاب اسلامی ایستاده اند و همچنان آماده جانفشانی هستند؛ البته بر مسئولان نیز فرض است تا با لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت تقویت خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات معیشتی آنان، قدردان این مردم فداکار و انقلابی باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود از استادان و طلاب حوزه های علمیه خواست تا بیانات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید را سرلوحه کار خود قرار دهند و بیش از پیش در جهت انسجام و وحدت گام بردارند؛ چراکه جامعه اسلامی در شرایط فعلی و برای مقابله با تهدیدات دشمنان و همچنین  فائق آمدن بر مشکلات داخلی، بیش از هر زمان به وحدت و همبستگی نیاز دارد.

انتهای پیام/120
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2979