printlogo


فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:
سه شنبه های بدون خودرو در قم اجرایی می شود
کد خبر: 3111
فرمانده انتظامی استان قم از اجرای سه شنبه های بدون خودرو از 16 بهمن ماه در قم خبر داد و اجرای این طرح را گام مثبتی در کاهش آلودگی هوای شهر قم دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سردار عبدالرضا آقاخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که مبارزه با قاچاق دام به شدت ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: اجازه نمی دهیم که برخی از سودجویان با این گونه اقدامات تعادل بازار را به هم بریزند.
وی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان در کشور، بیان داشت: دشمن بسیج شده است تا در فضای مجازی دست به ناامنی بزند که البته نخواهد توانست به اهداف خود برسد.
دستگیری و انهدام باندهای سرقت در قم
سردار آقاخانی به نوع سرقت‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: سرقت منزل، سرقت از دکل‌های مخابراتی، مغازه‌های سکوریت و ... توسط باندهای دزدی در استان صورت می‌گرفت که با دستگیری و متلاشی شدن این باندها به 100 مورد از این دزدی‌ها اعتراف کردند.
وی کشف و توقیف کالای قاچاق را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: در خصوص کالای قاچاق در دی‌ماه شاهد کشف بالغ 31 هزار و 700 لیتر گازوئیل بودیم.
فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: علاوه بر این 160 دستگاه کیس و لب تاپ، دو هزار لنز چشمی، توقیف قاچاق دام به ارزش بیش از 700 میلیون تومان کشف و کشف بیش از 276 هزار انواع سیگار قاچاق به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان از دیگر کشفیات نیروی انتظامی در دی‌ماه بوده است.
وی بابیان این‌که با راه‌اندازی ستاد خبری در دی‌ماه کشفیات خوبی در خصوص مواد مخدر داشتیم، ابراز داشت: کشف نوع مواد مخدر نشان‌دهنده این است که دشمن با نقشه راه به دنبال آلوده کردن جامعه به مواد مخدر صنعتی است.
مراجعه 1700 نفر به مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی
سردار آقاخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌های اجتماعی نیروی انتظامی استان قم اشاره کرد و بیان داشت: در یک ماه گذشته بالای 1700 نفر به مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی مراجعه کرده‌اند که نشان‌دهنده عملکرد خوب نیروی انتظامی در این زمینه است.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص شرکت‌های هرمی گفت: اعضای یک موسسه‌ای که در شبکه هرمی فعالیت می‌کردند که دستگیرشده و به تحویل مراجع قضایی شدند.
سردار آقاخانی در خصوص سرقت خودرو نیز اظهار داشت: در دی‌ماه 19 درصد کاهش سرقت خودرو را داشتیم امروز دغدغه سرقت موتورسیکلت راداریم که با اختصاص پارکینگ در نقاط مختلف شهر قابل‌حل است.
فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: مردم باید نسبت به اموال خود حساسیت نشان بدهند و اقدامات بازدارنده انجام دهند تا شاهد کاهش سرقت در این زمینه باشیم.
یک واحد تعویض پلاک جدید به قم اضافه می‌شود
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا در قم تنها یک واحد تعویض پلاک خودرو وجود دارد، گفت: در خصوص اضافه کردن یک واحد دیگر تعویض پلاک در استان نیز اقدامات خوبی شکل‌گرفته و در ماه‌های آینده با همکاری تهران عملیاتی می‌شود.
فرمانده انتظامی استان قم در خصوص برخورد با هنجارشکنان اظهار داشت: در کنار عوامل انتظامی نیاز داریم برای برخورد با هنجارشکنی اخلاقی سایر دستگاه‌های کشور نیز همکاری داشته باشند.
وزارت بهداشت مسئول برخورد با مراکز عرضه قلیان است
وی در پاسخ به این سؤال که شاهد افزایش مصرف قلیان در پارک‌ها هستیم، تصریح کرد: در این زمینه مسئولیت با وزارت بهداشت است و نیروی انتظامی به لحاظ قانونی در این زمینه اقدامی انجام نمی‌دهد.
سردار آقاخانی بابیان این‌که درزمینهٔ امنیت، 10 درصد با نیروی انتظامی است، تأکید کرد: در ایجاد امنیت سه رکن اقشار، سازمان‌های دولتی و سازمان غیردولتی نقش دارند که باید همه به وظایف خود عمل کنند.
وی تأکید کرد: در کالای قاچاق اصل بر این است که امحاء صورت بگیرد اما اگر دستوری مبنی بر توزیع در شهر وجود داشته باشد عمل خواهیم کرد.
فرمانده انتظامی استان قم بابیان این‌که شرکت‌های بازاریابی مجوز فعالیت دارند، تأکید کرد: شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجوز فعالیت دارند اما این‌که تخلفی انجام می‌دهند در کارگروهی که در سازمان صنعت و معدن تشکیل‌شده، بررسی می‌شود.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3111