printlogo


رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم مطرح کرد:
توزیع روزانه حدود هشت تن گوشت قرمز در استان/تولید خاویار درجه یک در قم
کد خبر: 3225
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به تولید خاویار درجه یک در استان، گفت:روزانه بین 15 تا 25 تن گوشت مرغ و پنج تا هشت تن گوشت قرمز در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای استان توزیع می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد رضا طلایی بعدظهر امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد: این طرح های در بخش بهبود تولیدات دامی، آب و خاک، بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و امور آبزیان و مدیریت صنایع می باشد.
وی افزود: آیین بهره برداری از این طرح ها و تقدیر از برگزیدگان حوزه کشاورزی قم در سطح ملی و استانی روز بیست و چهارم بهمن ماه جاری به صورت همزمان برگزار می شود.
وی ادامه داد: اعتبارات هزینه شده در این 32 طرح از محل دولتی، تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان تامین شده است و می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد.
طلایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در قبل از انقلاب، ایران بزرگترین واردکننده محصولات راهبردی کشاورزی همچون گندم بود اما امروز در تولید این محصولات به خودکفایی رسیده ایم و می توانیم مازاد نیاز کشور را صادر کنیم.
وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تولید محصولات کشاورزی و دامی و همچنین پرورش آبزیان در سطح کشور بسیار محدود بود اما اکنون با وجود محدودیت های منابع آبی و تنش های محیطی، محصولات کشاورزی در بخش های مختلف با استفاده از علم روز و به صورت صنعتی تولید می شود و می تواند علاوه بر پاسخگویی به نیازهای داخلی برای کشور آورده اقتصادی داشته باشد.
آبیاری 2 هزار هکتار از زمین کشاورزی با سیستم نوین
وی ادامه داد: پیش از انقلاب در استان هایی مانند قم چیزی به عنوان آبیاری تحت فشار وجود نداشت اما اکنون بیش از 23 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان با استفاده از روش های نوین آبیاری می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشور امروز در تولید محصولات راهبردی کشاورزی همچون گندم و شکر خودکفا شده است و دشمنان توانایی تهدید کردن امنیت غذایی مردم ایران را ندارند، در حالی که پیش از انقلاب بسیاری از نیازهای غذایی مردم وارداتی بود.
وی افزود: اکنون با حمایت های دولتی استفاده از روش های نوین آبیاری در میان کشاورزان معمول شده است در حالی که قبل از انقلاب چنین حمایت هایی از کشاورز وجود نداشت.
تولید خاویار درجه یک در استان قم
وی ادامه داد: تولید شیلات در استان هایی مانند قم پیش از انقلاب هیچ جایگاهی نداشت اما امروز بهترین خاویار در قم تولید می شود.
طلایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهبردهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: ایجاد سالانه 100 هکتار گلخانه، سرمایه گذاری بر روی صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی، مکانیزه کردن تولید دام و طیور و گسترش سطح استفاده از سیستم های نوین آبیاری از جمله راهبردهای اصلی این سازمان است.
وی همچنین در مورد گرانی های ایجاد شده در بخش مواد پروتئینی، افزود: این مشکل عوامل متعددی همچون تحریم دشمنان، هیجانی شدن بازار و برهم خوردن نظم عرضه و تقاضا در مراکز فروش دارد که با جدیت به دنبال رفع آن هستیم.
دشمنان به دنبال برهم زدن نظم بازار محصولات غذایی کشور است
وی ادامه داد: دشمنان با تمام توان به دنبال برهم زدن نظم بازار محصولات غذایی کشور و ایجاد نارضایتی در میان مردم بودند که با هوشیاری مردم و تلاش بیشتر مسئولان این توطئه نیز ناکام ماند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با استفاده از روش های جدید در زمینه تنظیم بازار و عرضه مناسب محصولات پروتئینی در مراکز عمده فروش استان، قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ تعدیل خواهد شد و این محصولات با سهولت بیشتری در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
روزانه حدود هشت تن گوشت قرمز در استان توزیع می شود
وی افزود: به همین منظور روزانه بین 15 تا 25 تن گوشت مرغ و پنج تا هشت تن گوشت قرمز در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای استان توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: در زمینه تولید و توزیع سایر محصولات غذایی مورد نیاز مردم همچون برنج، روغن و شکر نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3225