printlogo


ترامپ خطاب به نمایندگان: توافق به دیوار نیاز دارد
کد خبر: 3399
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
 

به نقل از رویترز، در حالی که زمان زیادی برای دستیابی به توافق بین دولت ترامپ و دموکرات‌های کنگره بر سر تامین منابع مالی عملیات امنیتی در مرز مکزیک باقی نمانده است، گروهی از نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات قرار است امروز چهارشنبه دیدار کنند.

این در شرایطی است که ترامپ همچنان موضع سختگیرانه خود در خصوص احداث دیوار مرزی را تغییر نداده است.

مذاکره کنندگان کنگره تا اواسط فوریه فرصت دارند تا به یک توافق نهایی با دولت برای تامین هزینه‌های مورد نیاز آژانس‌ها و نهاد‌های فدرال تا پایان سپتامبر دست یابند و در غیر این صورت دولت آمریکا بار دیگر تعطیل خواهد شد.

در واقع نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات نیز کمی بیش از یک هفته فرصت دارند تا اختلافات خود را حل و فصل کرده و به توافق نهایی دست یابند.

پافشاری ترامپ بر درخواست خود مبنی بر تامین ۵.۷ میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی مکزیک و مخالفت دموکرات‌ها موجب شد تا دولت آمریکا به مدت ۳۵ روز تعطیل شود. این طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور به شمار می‌رود.

ترامپ که با مخالفت سرسختانه دموکرات‌ها روبرو شد، سرانجام روز جمعه مجبور شد به طور موقت از موضع قبلی خود عقب نشینی کرده و با بازگشایی موقت دولت موافقت نماید. البته ترامپ تهدید کرده است که اگر نمایندگان کنگره به یک راهکار مشترک برای حل و فصل این بحران دست پیدا نکنند، دولت مجددا تعطیل خواهد شد.

ترامپ امروز چهارشنبه در توئیتی هشدار داد: "اگر کمیته جمهوریخواهان و دموکرات‌ها که هم اکنون در حال برگزاری نشست درباره امنیت مرز‌ها هستند، درباره احداث دیوار یا موانع مرزی صحبت نکنند، تنها وقت خودشان را تلف خواهند کرد.

آمریکا پیش از این موانع فیزیکی زیادی را در طول مرز‌های خود ایجاد کرده است تا مانع از ورود مهاجران غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر شود.

احداث دیوار در مرز مکزیک یکی از مهمترین وعده‌های انتخاباتی ترامپ بوده است، ولی دموکرات‌ها بر این باورند که ساخت دیوار موثر نخواهد بود. دموکرات‌ها خواستار استفاده از سایر ابزار‌های امنیتی مثل پهپادها، حسگر‌ها، دستگاه‌های تشخیص و اسکن و موانع مرزی و افزایش گشت‌های مرزی هستند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3399