printlogo


امام جمعه قم:
حضور در راهپیمایی 22 بهمن واجب عینی است
کد خبر: 3697
امام جمعه قم در خطبه های امروز نماز جمعه تصریح کرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن، واجبی عینی و یک عمل ضروری سیاسی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در چهل سالگی انقلاب شاهد این هستیم که پیام ها و شعارهای انقلاب از سطح مرزهای داخلی فراتر رفته و به سطح منطقه ای و حتی فرامنطقه ای رسیده است.
وی با بیان اینکه این موفقیت بزرگ با عنایات خداوند متعال و صبر و استقامت مردم به دست آمده تصریح کرد: شاهد هستیم که دشمنان انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه افکنی های پیچیده و جنگ های سخت و نرم نتوانسته اند به اهداف خود دست یابند و ان شاء الله ملت ایران هم با حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، به شبکه عنکبوتی و معاند انقلاب اسلامی پاسخی کوبنده خواهند داد.
وی انقلاب اسلامی را حرکتی متعالی در مسیر احیای تمدن نوین اسلام خواند و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه را تجدید میثاق با آرمان ‌های امام راحل عظیم الشأن (ره) و همچنین تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب دانست.
امام جمعه قم با بیان اینکه دولت و مردم دست از تلاش و سازندگی برنداشته اند، گفت: دشمنان امروز نظاره گر ما هستند تا ببینند تحریم ها چه تاثیری می کند؛ بنابراین در این شرایط باید مردم و مسئولان تلاش خود را مضاعف کنند و با نگاه به درون کشور و استفاده از استعدادهای نیروی انسانی جوان، کاری کنند که دشمنان آرزوی خود را به گور ببرند. 
 وی افزود: ما همانگونه که شاهد نقض عهد آمریکایی ‌ها در برجام بودیم؛ به این می اندیشیم که در ادامه این راه به اروپایی ها هم نمی توان اعتماد کرد.
امام جمعه قم در ادامه گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار 19 دی ماه با مردم قم و هشدار ایشان مبنی بر تلاش ها برای کمرنگ کردن فضای انقلابی در این شهر، باید گفت که مردم قم مصمم هستند تا با ندای لبیک یا خامنه ای، اجازه ندهند تا فضای انقلابی قم کمرنگ شود.
وی با بیان اینکه وضعیت زنان در جامعه شاخص مهمی برای تشخیص سلامت و یا انحطاط جامعه است افزود: دشمنان اسلام و نظام برای بر هم زدن وضع جامعه، در ابتدا دختران و زنان را هدف قرار می دهند و به همین دلیل است که مراجع معظم تقلید نسبت به مسئله عفاف و حجاب دغدغه دارند.
وی در ادامه اظهار داشت: دشمنان پس از شکست در جنگ سخت، نقشه‌ های دیگری کشیده اند و تلاش می کنند تا فرهنگ فاسد خود را تبلیغ کنند که به ابتذال کشیدن زنان و گسترش مشروبات و مواد مخدر در همین راستاست.
وی همچنین به بانوان ساکن شهر قم و مسافران و زائران حرم حضرت فاطمه  معصومه (س) توصیه کرد تا عفاف و حجاب خود را بیش از پیش رعایت کنند
امام جمعه قم با بیان اینکه دستگاه‌ های امنیتی، انتظامی و قضایی باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند افزود: مردم قم نیز وظیفه دارند نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند.
وی در عین حال ضمن گرامیداشت یاد و نام مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و مرحوم آیت الله تبریزی به دلیل احیای مراسم عزاداری فاطمیه گفت: از مراجع عظام تقلیدی که نسبت به احیای ایام فاطمیه اهتمام دارند تقدیر می‌کنیم.
انتهای پیام/120
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3697