printlogo


گفتگو با بانوی کارآفرین قمی:
یا علی گفتیم و "کار"آغاز شد
کد خبر: 3700
بانوی کارآفرین قمی ضمن تشریح روند فعالیت خود در کارگاه خیاطی بر لزوم حمایت از ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در قم تاکید کرد.
زهرا نوروزی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا،با بیان این که از حدود دو سال پیش به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی بوده است، اظهار کرد: در این مدت با دوستان بسیاری مشورت کردم تا این که با طرح های اقتصاد مقاومتیِ بسیج سازندگی آشنا شدم و با مراجعه به این سازمان با شرایط دریافت تسهیلات مربوط به بخش مشاغل خانگی آشنا شدم.
وی افزود: از آن جا که پیشتر آموزش خیاطی دیده بودم به کمک برخی از بانوانی که آنها هم به جهت شرایط خاص زندگی نیاز به کسب درآمد داشتند، یک کارگاه کوچک خیاطی تاسیس کردیم که در حال حاضر و بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم از آغاز به کار آن ، در دو شیفت کاری، پانزده تن از زنان در آن به فعالیت می پردازند.
این بانوی کارآفرین همچنین گفت: از آن جا که از همان آغاز، اعتقاد زیادی به بحث آموزش در حین کار داشتیم، در کنار فعالیت های مرتبط با خیاطی و لباس دوزی زنانه، در کارگاه به علاقه مندان فعالیت در رشته خیاطی به شکل تجربی ، آموزش هم می دادیم و این روند همچنان هم ادامه دارد، هر چند که به خاطر فضای فیزیکی در این باره محدودیت هایی هم داریم.
وی در ادامه از مسئولان خواست تا با افزایش تسهیلات بانکی به حمایت از مشاغل خانگی و به خصوص زنان فعال در این بخش بپردازند و گفت: بدون اغراق عرض می کنم که تا همین جا هم به کمک خدا و بعد همت و پشتکار خانم ها توانسته ایم کار را جلو ببریم؛ آن هم در این وضعیتی که می بینید هم کار کردن به جهت گرانی مواد اولیه سخت شده و هم این که با جولان واردات به خصوص لباس های زنانه چینی، پیدا کردن بازار مناسب فروش نیز بسیار دشوار است.
نوروزی همچنین در قالب یک پیشنهاد ابراز کرد: مسئولانی که مُدام در همایش ها و سخنرانی خود ، از این دَم می زنند که که باید در کشور اشتغالزایی کرد، به نظرم یکی از بهترین و زودبازده ترین راه ها، توسعه و رونق کسب و کارهای خانگی است چرا که به این وسیله با کمترین هزینه می توان برای یک تا چند نفر شغل ایجاد کرد.
وی گفت: در همین کارگاه ، یکی از بانوان دارای فرزند معلولی است که برای تامین هزینه مرتبط با توانبخشی فرزندش مجبور است دو شیفت در کارگاه کار کند و ما امیدواریم که با توسعه این گونه فعالیت های مشاغل خانگی بتوانیم در این اوضاع نابسامان اقتصادی، شرایط بهتری برای این قبیل افراد در گذران امور زندگی شان فراهم نماییم.
وی در خاتمه با بیان این که زنان جامعه ما نشان داده اند که با حفظ هویت و وقار زن ایرانیِ مسلمان می توانند کمک حال خانواده در شرایط سخت اقتصادی باشند، افزود:روی سخن بنده با جوان ها به خصوص دخترخانم های عزیز شهرمان این است که به موج نااُمیدی که در شرایط فعلی، عده ای در جامعه ایجاد کرده و به آن دامن می زنند، توجه نکنند و اگر به خودشان و روزی رسان بودن خداوند ایمان دارند ، بدانند که قطعاً در کسب و کار موفق خواهند بود.
گفتگو از: سید محمد مهدی موسوی




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3700