printlogo


سفر هیئت حماس به مسکو
کد خبر: 3780
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
 

شامگاه یکشنبه هیئت اعزامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وارد مسکو شد، هدف از سفر این هیئت مشارکت در گفتگو‌های گروه‌های فلسطینی برای بررسی پرونده آشتی و چالش‌های پیش روی مسئله فلسطین اعلام شده است.

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر روابط عمومی حماس و حسام بدران عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر روابط ملی از جمله اعضای این هیئت را تشکیل می‌دهند.

هیئت‌های گروه‌های فلسطینی از مناطق مختلف فلسطین به دعوت مرکز مطالعات روسی برای بررسی آشتی فلسطین به مسکو رفته‌اند.

جنبش حماس روز بیست و هشتم ژانویه گذشته اعلام کرده بود دعوت‌نامه‌ای را برای سفر به مسکو در آغاز ماه فوریه دریافت کرده است. حماس تاکید کرده بود که به بهره بردن از این فرصت مهم برای ساماندهی صفوف داخلی فلسطین و تحقق وحدت و پایان شکاف و دودستگی با تکیه بر توافقات قبلی میان گروه‌های ملی چشم دوخته است.

مرکز مطالعات روسی برای شماری از گروه‌های فلسطینی که سال گذشته در مسکو با آن‌ها دیدار کرده بود، دعوت‌نامه فرستاده بود تا پرونده‌های متعددی از جمله وضعیت داخلی فلسطین و امکان تحقق آشتی و پایان شکاف و دودستگی را بررسی کنند.

روسیه همچنین آمادگی خود را برای برگزاری نشست میان جنبش‌های حماس و فتح در مسکو برای کمک به آشتی ملی میان فلسطینی‌ها اعلام کرده بود.

موسی ابومرزوق در سخنان کوتاهی گفته است باید درباره سه مسئله اساسی در گفتگو‌های مسکو توافق به دست آید. وی اظهار داشت گفتگو‌های گروه‌های فلسطینی امروز دوشنبه در مسکو آغاز می‌شود. وی بر اهمیت خروج از مرحله کنونی فلسطین تاکید کرد باید درباره سه مسئله اساسی شامل «مقابله با طرح‌های دشمنان برای حذف مسئله فلسطین، وحدت ملی و ساماندهی صفوف داخلی فلسطین و محاصره تحمیلی علیه نوار غزه» توافق به دست آید.

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

نظامیان رژیم اشغالگر امروز دوشنبه هم همانند روز‌های گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند و با حمله غافلگیرکننده به منازل مردم، شماری از شهروندان را بازداشت کردند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهاب، نظامیان صهیونیست چند جوان از جمله احمد بشر و عبدالله سعید غباریه را بازداشت کردند.

هماهنگی دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها

دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در هماهنگی کامل با رژیم صهیونیستی، شماری از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند، نیرو‌های امنیتی وابسته به ابومازن چهار آزاده و شماری از دانشجویان دانشگاه‌ها را بدون هرگونه پشتوانه حقوقی بازداشت کردند.

نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، طارق التمیم آزاده فلسطینی را پس از یورش به منزلش در الخلیل بازداشت کردند، همزمان با حمله دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، نظایمان صهیونیست هم مهدی صرصور همکار التمیمی را در دانشکده شریعت دانشگاه الخلیل بازداشت کردند.

تاکید مجلس قانونگذاری بر ضرورت پایان یافتن اقدامات خصمانه تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه

مجلس قانونگذاری فلسطین خواستار پایان یافتن اقدامات یکجانبه تشکیلات خودگردان شده است. مجلس قانونگذاری فلسطین در سایه تشدید اقدامات تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه طی ماه‌های گذشته، بر ضرورت پایان یافتن این رویکرد خصمانه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، مجلس قانونگذاری فلسطین، کارگاهی با عنوان مسئولیت ملی در سایه اقدامات یکجانبه حاکمیت رام الله برگزار کرد که طی آن صلاح البردویل و اشرف جمعه نمایندگان فلسطینی شرکت کردند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3780