printlogo


معاون آموزش حوزه‌های علمیه:
پذیرش حوزه های علمیه در سراسر کشور آغاز شد/ متقاضیان سه مقطع می‌توانند در آزمون شرکت کنند
کد خبر: 3897
معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه در دو مرحله خواهد بود ،مرحله اول از 24 بهمن‌ماه الی 27 اسفندماه امسال و مرحله دوم از 17 الی 22 فروردین سال 98 می باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد صبح امروز در نشست خبری پذیرش حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی 1398-99 با اشاره به برنامه های حوزه های علمیه برای کیفی سازی اظهار داشت: امسال پذیرش در دو مرحله انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط برای شرکت در آزمون ورودی ثبت‌نام کنند.
وی ادامه داد: التزام به ولایت فقیه و نظام در کنار تابیعت ایرانی و همچنین برخورداری از سلامت جسمانی را از جمله مواردی عنوان کرد که باید دواطلبان داشته باشند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد تاکید کرد: حافظین قرآن و حافظین نهج‌البلاغه و همچنین رتبه‌های برتر علمی کشوری از امتیازاتی است که داوطلبان دارای این موارد می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند.
معاون آموزش حوزه‌های علمیه بیان داشت: امروز حوزه های علمیه شرایط حساسی را سپری می کنند به طوری که تمامی توطئه ها علیه دین و اسلام است و در این فضا نیازمند ورود و حراست دین از سوی طلاب و روحانیون هستیم.
وی خاطر نشان کرد: با وجود این که کشور به طلاب بیشتری احتیاج دارد اما با این حال کیفی گزینی و بومی بودن ازجمله مواردی است که در گزینش‌ها رعایت می شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد در خصوص زمان آغاز پذیرش نیز گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه در دو مرحله خواهد بود مرحله اول از 24 بهمن‌ماه الی 27 اسفندماه امسال و مرحله دوم از 17 الی 22 فروردین سال 98 می باشد.
وی ادامه داد:  متقاضیان از سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی می‌توانند در آزمون شرکت کنند و در این میان بیشترین پذیرش از مقطع سیکل است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد تاکید کرد: برخلاف دیدگاه هایی که برخی از افراد در جامعه نسبت به حوزه دارند ، حوزه و طلبه گی جای سختی و مشقت است و دروس حوزوی شرایط خاصی دارد که هر کسی نمی تواند آن را به عمل بیاورد.
وی ادامه داد:حوزه باید از دین صیانت کند و در این مسیر نیاز به سربازانی دارد که با توجه به نیازهای زمان حرکت کنند.
معاون آموزش حوزه‌های علمیه به شناسایی عرصه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: نزدیک به 280 رشته و گرایش شناسایی شده که باید برنامه‌ریزی و جانمایی آن‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3897