printlogo


اعتبار ۴۴ میلیارد تومانی برای اجرای مسیر اتوبوس تندرو بلوار آیت‌الله بروجردی
کد خبر: 39983
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به مرحله چهارم افتتاح پروژه های کلان شهری در قم و روند انجام زیر ساخت‌های پروژه مسیر اتوبوس تندرو بلوار آیت الله بروجردی، گفت: پس از طراحی مسیر بلوار آیت الله بروجردی در سال ۱۳۹۴، به دلیل اینکه یک بخشی از مسیر خارج از محدوده شهری بود، تمامی مقاطع عرضی مثل سواره رو، پیاده رو، و یا مسیر دوچرخه، فضای سبز و بی آر تی در مسیر دیده شد.

وی با بیان اینکه کل مسیر مفید اتوبوس تندرو حد فاصل میدان نماز تا خیابان موتلفه در پردیسان ۱۰ کیلومتر است افزود: عرض بلوار آیت الله بروجردی۷۰ متر است که در مرحله نخست احداث این مسیر روی بخش سواره‌روها تمرکز کردیم و آن را به بهره برداری رساندیم.

حلوایی‌زاده در ادامه از بهره‌برداری مسیر اتوبوس تندرو این بلوار همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب و ایام دهه فجر خبر داد اظهار داشت: پس از بهره‌برداری از مسیر سواره رو و با دو سال تاخیر وارد بحث بی‌آرتی شدیم چرا که هم نیاز به این مسیر وجود داشت و هم عدم احداث آن موجب نفوذ آب و شستگی در روکش مسیر سواره رو می‌شد.

وی همچنین به طولانی بودن مسیر و موقعیت خاص جغرافیایی آن که شامل تپه ماهورها و شیب های متفاوت است اشاره کرد و گفت: بنابر این دلیل به دنبال نوعی روسازی خاص بودیم چرا که اگر تمهیدات فنی اندیشیده نمی‌شد، در فصل گرما قطعا با فیتیله شدن و یا موج دار شدن آسفالت مواجه می‌شدیم که با این تمهید، در این مدت راه اندازی، هیچ گونه مشکلی ایجاد نشد و روکش مجددی نیز انجام نشده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در این خصوص افزود: برای ساخت مسیر اتوبوس تندرو نیز همین حساسیت‌ها وجود داشت؛ از طرفی اتوبوس‌های مخصوص این خطوط هم دو کابینه و سنگین بوده و به همین خاطر تلاش کردیم از همان مصالح حساس با تثبیت سیمان استفاده کنیم.

حلوایی زاده هزینه ساخت این مسیر را ۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حدود ۵ سانتی متر رویه آسفالتی در مسیر انجام شده که حدود ۱۳ هزار تن آسفالت، ۳۲۰۰ متر مکعب بتن و ۲۰ هزار متر مکعب سیمان مصرفی ما بوده است.

وی همچنین در پایان به یک سره بودن مسیر اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه در حال حاضر دو طرف آن خارج از محدوده است توقفی در مسیر انجام نمی‌شود و ایستگاهی دیده نشده است اما اگر پروژه های بین مسیر مثل بیمارستان نور افتتاح و راه اندازی شوند، قطعاً باید ایستگاه‌ها راه اندازی شوند.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39983