printlogo


امام جمعه قم:
بیانیه گام دوم انقلاب باید به یک باور ملی تبدیل شود/ این بیانیه یک سبک مدیریتی است
کد خبر: 4538
امام جمعه قم تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده است باید به یک باور ملی تبدیل شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌ های این هفته نماز جمعه قم، به بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: نباید درباره این منشور مهم تنها به همایش و کنگره بسنده کرد، بلکه این بیانیه‌ باید ضمن تبدیل شدن به باور ملی و فرهنگ عمومی، به عنوان یک سبک مدیریتی، یک روش اجرایی و الگوی حرکتی مورد توجه قرار گیرد تا به رشد و تعالی مادی و معنوی بینجامد.

وی ادامه داد: اگر در این بیانیه صحبت از تصحیح خطاهای گذشته به میان می ‌آید، به معنای انفعال در برابر تمدن غربی نیست، بلکه به این معناست که با انعطاف، حکمت، عقلانیت و بهره‌مندی از تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی، برخی از اقدامات و تصمیم ‌ها را در مسیر تحقق آرمان ‌های انقلابی و با شجاعت کامل تصحیح یا تکمیل کنیم.


گام دوم انقلاب و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج)
امام جمعه قم همچنین با تأکید بر استفاده از ظرفیت فرهیختگان حوزه و دانشگاه، ضرورت عزم اراده ملی و جوشش انقلابی جوانان را یادآور شد و اضافه کرد: آرمان ‌ها، شعارها و اهداف انقلاب اسلامی بعد از 40 سال همچنان تازه و با طراوت است و ملت با وحدت و برادری از این ارزش‌ ها دفاع و حمایت می کند و از حرکت به سمت خودسازی، جامعه ‌سازی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت عجل الله تعالی فرجه الشریف و برای اصلاح جهانی بر مدار عدالت هرگز کوتاه نخواهند آمد.

وی با بیان این که در این بیانیه معنویت و اخلاق به شکل ویژه مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: شکل‌ دهی یک جامعه اخلاقی نیاز امروز کشور است. همچنین باید توجه داشت که توحید و بندگی خداوند مبنای اخلاق و اخلاق هم زیربنای قوانین و مقررات و برطرف کننده همه مشکلات است.

سعیدی در عین حال به استقبال مراجع تقلید، استادان حوزه های علمیه و دیگر نهادهای حوزوی و تشکل ‌های انقلابی و دانشگاهی از این بیانیه اشاره کرد و گفت: بر پایه این منشور می‌توان با انسجام ‌بخشی و همگرایی، آینده روشنی را برای ایران اسلامی رقم زد.


دولت برای گرانی های سرسام آور فکری کند
امام جمعه قم با بیان اینکه دولت باید برای گرانی ‌های سرسام آور و مشکلات ایجاد شده در زندگی روزمره مردم فکری کند تاکید کرد: دستگاه ‌های نظارتی باید با کسانی که قصور یا تقصیری در ایجاد اخلال در عرصه اقتصاد دارند، برخورد قاطع داشته باشند چراکه این افراد خواسته یا ناخواسته با دشمنان این انقلاب و این مردم همدست شده اند.

وی سپس برخورد پشیمان کننده و عبرت آموز با مفسدان و اخلالگران اقتصادی را خواسته ملت دانست و گفت: بیش از همه، مردم ولایتمدار ما هستند که بر شعارهای رهبری پای فشرده و در این مسیر حرکت کرده و انتظار است که دولتمردان هم مسئله معیشت مردم را جدی بگیرند.

 وعده رهبری بعد از 7 سال محقق شد
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به دیدار بشار اسد با ولی امر مسلمین گفت: 7 سال پیش در پی لشکرکشی اردوگاه استکبار به سوریه و استفاده آمریکا از گروههای تکفیری، رهبری فرمودند که سوریه نباید بشکند و نمی ‌شکند و اکنون بحمدالله بعد از گذشت 7 سال وعده رهبری محقق شده است.
وی تاکید کرد: حضور رئیس جمهور سوریه در ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب نشان دهنده پیروزی محور مقاومت و شکست آمریکا و ایادی منطقه ‌ای آن است.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه رهبری بشار اسد را قهرمان جهان عرب دانستند یادآور شد: ملت ولایتمدار ایران 40 سال است که به پای انقلاب خود ایستاده و در مقاطع مختلف مانند راهپیمایی ‌ها و حضور در پای صندوق ‌های رای وفاداری خود را به انقلاب اثبات رسانده اند.



انتهای پیام/120
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/4538