printlogo


مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم:
350 بوستان در سطح شهر قم وجود دارد/ طرح درختکاری در درب خانه ها اجرایی می شود
کد خبر: 4710
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در سال 94 تعداد277 بوستان ها و پارک شهری داشتیم که امروز تعداد کل این پارک ها به 350 پارک شهری رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پیام جوادیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن روز ملی درختکاری اظهار داشت: در طی 11 ماه در توسعه ای فضای سبز توانستیم 8 و نیم هکتار را به فضای سبز شهر قم اضافه کنیم.

وی ادامه داد: سرانه زیست محیطی حدود 22 درصد است که برای جمعیت 1 میلیون 247 هزار نفری قم کافی نیست علاوه بر این 39/19 متربع سرانه فضای سبز هر فرد در استان می باشد.

جوادیان افزود: استاندارد کشوری بالای 32 مترمربع است که نیاز با برطرف کردن موانه به این استاندارد نزدیک شویم.

وی تاکید کرد: در سال 94 تعداد277  بوستان ها و پارک شهری داشتیم که امروز تعداد کل این پارک ها به 350 پارک شهری رسیده است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم بیان داشت: در نظر داریم پارک های جنگلی را به بوستان های شهری و تفریحی تبدیل کنیم و در این زمینه تمام برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.

وی ابراز داشت: پارک کوهستانی هزار هکتاری جنوب شهر قم را در دستور کار داریم که از سال 96 مطالعات شروع شده است که از پشت میدان مفید تا کوه دو برادران ادامه خواهد داشت.

جوادیان افزود: به دنبال جذب منابع از محل استانی نیز هستیم تا بتوانیم این پروژه را نیز در طی برنامه ریزی صورت گرفته به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: برای سال آینده استارت تصفیه خانه را خواهیم زد تا بتوانیم 230 لیتر در ثانیه پساب را تصفیه کرده و به فضای سبز اختصاص دهیم.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: روز شنبه هفته اینده تصفیه خانه  را افتتاح خواهیم کرد که 30 لیتر در ثانیه آب را تصفیه خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: سالانه 5 و نیم گل در سطح شهر می کاریم که از این میزان بالای 3 و نیم گل توسط سازمان کاشت می شود.

جوادیان افزود: در سال جاری سبز شدن حاشیه ای معابر نیز در دستور کار قرار گرفت که 82 هزار متر باغچه های طولی را در خیابان ها ایجاد کردیم که در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت به طوری که  درتمامی معابر این طرح اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره سرمایه گذاری شهرداری قم در نظر دارد که شهربازی 72 تن بار دیگر احیا شود و در حال حاضر به دنبال پیمانکار هستیم.

جوادیان افزود: در برنامه داریم که بلوارهای سطح شهر به صورت مکانیزه آبیاری شوند و در این زمینه تمامی برنامه ریزی ها صورت گرفته است.



انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/4710