printlogo


بیت‌‌اللهی در گفتگو با دانشجو:
پایان‌نامه‌های هدفمند حمایت می‌شوند/ تلاش برای اثرگذاری دستاورد‌های نانو در زندگی مردم مدیر کارگروه ام
کد خبر: 5
مدیر کارگروه امور بین‌الملل ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به تلاش برای اثرگذاری هرچه بیشتر دستاورد‌های نانو در زندگی مردم گفت: برنامه داریم تا از پایان‌نامه‌های هدفمند برای تولید محصول حمایت کنیم.
علی بیت اللهی مدیر کارگروه امور بین الملل ستاد توسعه فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره کاربردی کردن پژوهش‌های حوزه نانو بیان کرد: با توجه به جهت گیری‌هایی که ستاد ویژه نانو در راستای همسویی پژوهش‌ها برای رسیدن به محصول و اثرگذاری در زندگی مردم داشته است، نتایج بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که برای این منظور در دست انجام داریم، حمایت از پایان نامه‌های هدفمند برای رسیدن به محصول و اثرگذاری در زندگی روزمره مردم است.

مدیر کارگروه امور بین الملل ستاد توسعه فناوری نانو هدف اصلی برنامه‌های ستاد را تولید محصول و ایجاد رفاه بیان کرد و گفت: خوشبختانه در نمایشگاه فناوری نانوی امسال محصولات کاربردی بسیار خوبی را شاهد بودیم که در آینده می‌توانند در زندگی مردم اثرگذار باشند، بعنوان مثال یکی از این محصولات نانو دارویی بود که برای درمان بیماری‌های صعب العلاج مثل سرطان مفید است.

وی درباره دیگر فعالیت‌های انجام گرفته، به برنامه‌های Ican درجهت فرصت‌دهی به دانشجویان و محققان برای تبدیل دستاورد‌های علمی خود به محصول اشاره کرد.

بیت اللهی با بیان اینکه برنامه دارند تا پژوهش‌های مختلف دانشگاه‌ها و مراکز علمی هدفمند شوند، تاکید کرد: عمده نگاه ما این بوده است که دستاورد‌های نانو در زندگی روزمره مردم واقعا اثرگذار باشد. امروزه مردم ما در بسیاری از مراکز تجاری و فروش محصولات نانوی ایران را می‌بینند و این یکی از اهداف اصلی ما است.
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5