printlogo


مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم تشریح کرد؛
تبیین گام دوم انقلاب؛ محور اجلاس سراسری سازمان بسیج هنرمندان در قم
کد خبر: 5033
مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم گفت: محور اجلاس سراسری سازمان بسیج هنرمندان در قم تبیین گام دوم انقلاب بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، قاسم بابایی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری انجمن های هنری سازمان بسیج هنرمندان در قم اظهار کرد: این گردهمایی که هر سال در یکی از استان های کشور برگزار می شد، امسال با هدف تبیین گام دوم انقلاب در عرصۀ فرهنگ و هنر بنا به درخواست سازمان بسیج هنرمندان قم در استان ما برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم افزود: این گردهمایی های سالانه شرایطی را فراهم می کند تا مسئولان انجمن های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور که عموما جزو هنرمندان شاخص هر استان نیز هستند، با یکدیگر به بحث و گفت وگو و انتقال تجربه بپردازند.

وی با اشاره به لزوم هم افزایی هنرمندان بسیجی سراسر کشور فرهنگ اظهار کرد: ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین سردار غیب پرور سال 98 را سال هنر اعلام کرده است. به همین منظور نیازمند استفاده از ظرفیت هنر برای بسیج کردن آحاد مردم به ویژه هنرمندان بسیجی در سال آینده هستیم.

بابایی تصریح کرد: هدف از این گردهمایی رفع مشکلات موجود در عرصه فرهنگ و هنر در انجمن های استانی بود و یکی از اولویت های ما در سال با توجه به پیچیدگی های اجتماعی و پیشرفت های تکنولوژی، ایجاد شبکه ای منجسم از هنرمندان بسیجی سراسر کشور است.

مسئول سازمان بسیج هنرمنان قم افزود: در این همایش تصمیم براین شد تا همه اقدامات ما باید به جای فردمحوری براساس شبکه سازی باشد و این شبکه این قدرت را خواهد داشت تا به اهداف مدنظر سازمان با تمرکز بیشتری برسد به همین منظور از سال آینده شبکه ای تحت عنوان «شبکه هنرو ادب بسیج» در بسیج هنرمندان آغاز به کار می کند.

وی عنوان کرد: از دیگر اولویت های بسیج هنرمندان در سال 98 مسجدمحوری است. چنانکه متاسفانه درسالیان گذشته از ظرفیت مساجد غفلت کردیم و هنر را از مساجد بیرون کشاندیم که موجب شد مساجد مهم ترین نمادهای اسلامی هستند از فرهنگ و هنر خالی شوند.

بابایی ادامه داد: لازمه رشد و نمو عرصه های مختلف هنری در پیوند با مسجد است و اگر این اتفاق نیفتد هنر کشور به رشد و تعالی نمی رسد. مگر در مواردی که خود هنرمندان با تکیه بر اعتقادات و باورهای قلبی در این عرصه فعالیت کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم افزود: بایستی هسته های هنری و ادبی در مساجد تشکیل شود و هنرمندان در مساجد حاضرشوند. هم چنین باید بدنه مردمی در کارهای فرهنگی و هنری سهیم شود چراکه هیچ اثر هنری بدون حضور مردم ارزشی ندارد. به عبارت دیگر همه هنرمندان تلاش می کنند اثری تولید کنند که مورد استقبال مردم واقع شود و اگر ارتباط هنر و هنرمند با مردم کم شود، هنر اصیل از هدف خود دور خواهد ماند.

وی گفت: از دیگر برنامه های ما در سازمان بسیج هنرمندان در سال آینده کادرسازی و توانمندسازی هنرمندان است.چراکه عرصه هنر برای رشد و تعالی نیازمند تربیت هنرمندان ارزشی و متعهد است و هنرمندانی که با نگاه طاغوتی فعالیت کرده اند، نمی توانند ما را به اهدافمان برسانند.

بابایی تصریح کرد: ابتدا باید در حوزه آموزش هنرمندان تلاش کرد و زمینه هایی فراهم کرد تا به تولید اثر و نقش آفرینی در عرصه های داخلی و خارجی منجر شود تا عرصه هنر انقلابی منشاء تحول و تغییر شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم افزود: شعار ما این است که همه اقدامات باید برای مردم باشد و حیات ما درکنار مردم بودن است و روزی که بسیج هنرمندان از مردم جدا شود روز مرگ ماست به همین منظور باید از نگاه هنرمندانی که عضو سازمان ما نیستند هم بهره مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: گروه های هنری مستقل بایستی مورد حمایت انجمن های هنری بسیج هنرمندان قرار بگیرند و لازم است برای حمایت از آثار آن ها برنامه منسجمی داشت.

بابایی با بیان اینکه گام دوم انقلاب یکی از محورهای اصلی سازمان بسیج هنرمندان است، خاطرنشان کرد: این سازمان به عنوان یکی از سازمان های جوان کشور باید در این بیانیه نقش و رسالت خود را احصا کند و به اهداف این بیانیه برسد.

مسئول بسیج هنرمندان قم تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف از برگزاری این گردهمایی، تبیین گام دوم انقلاب بود که در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط مقام عظمای ولایت امام خامنه ای مطرح شد. چراکه بی شک زبان هنر زبان تاثیر گذاری است که به وسیله آن می توان گام دوم انقلاب را در میان مردم نهادینه سازی کرد. چنانکه ایشان معتقدند هنر باید مثل همه ابزارهای دیگر که حامل یک فکر هستند، جهت گیری اش خیلی دقیق، روشن و درست باشد.

وی در خصوص اساتید حاضر در این گردهمایی افزود: جمال شورجه کارگردان سینما، انسیه شاه حسینی نویسنده و کارگردان، جمشید جم موسیقیدان، مصطفی محدثی خراسانی شاعر، کمال الدین شاهرخ عکاس، رحیم مخدومی نویسنده و ... از جمله اساتید متعهد و انقلابی عرصه هنر بودند که در این گردهمایی حضور داشتند و کارگاه های آموزشی برگزار کردند.

بابایی با اشاره به برنامه های این گردهمایی سه روزه خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های توجیهی ویژه انجمن های 9 گانه هنری و ادبی، غبارروبی حرم حضرت معصومه (س)، برگزاری شب شعر انتظار و قرائت میثاق نامه گام دوم انقلاب در مسجد مقدس جمکران، دیدار با آیت الله نوری همدانی از برنامه های این همایش بود.

مسئول بسیج هنرمندان قم گفت: آیت الله نوری همدانی در این دیدار بر لزوم  استفاده از ظرفیت هنرمندان متعهد و تخصص برای پیشبرد اهداف متعالی دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تاکید کردند و فرمودند که هنرمندان بسیجی می توانند با خلق آثار فاخر در میدان نبرد حق علیه باطل تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: اختتامیه اجلاس سراسری انجمن های هنری سازمان بسیج هنرمندان با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) و حجت الاسلام پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

بابایی با اشاره به بیانات آیت الله مصباح یزدی در این نشست خاطرنشان کرد: ایشان نیز فرمودند در زمینه چارچوب گذاری های اصیل در حوزه هنر کوتاهی هایی انجام شده است؛ کشور ما در حوزه علمی و نظامی و... توانمند است و امروزخود را در این حوزه ها خودکفا می بینیم ولی باید جهات فکری اموری چون هنر باید تبیین شود؛ باید اعتراف کنیم که ما نیز در این عرصه یعنی تبیین مباحث هنری و فکری آن کم کاری شده است


انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5033