printlogo


سفر «روحانی» به عراق زنگ خطر علیه دشمنان ۲ کشور را به صدا درآورد
کد خبر: 5096
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه سفر حسن روحانی به عراق زنگ خطر بزرگی برای بسیاری از دشمنان این کشورها در منطقه و فرامنطقه را به صدا درآورده است، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا و آمریکا بزرگترین دریافت‌کنندگان پیام سفر حسن روحانی به عراق در شرایط فعلی هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تأثیر سفر حسن روحانی به عراق در توسعه روابط 2 کشور پس از پیروزی‌های متعدد محور مقاومت گفت: همه ما توقع داشتیم که سفر آقای روحانی خیلی قبل‌تر از اینها صورت می‌گرفت ولی خوشحالیم از اینکه آقای ظریف و آقای جهانگیری بارها و بارها و پیش از حسن روحانی به عراق سفر کرده بودند.

وی افزود: سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به بغداد در شرایط فعلی می‌تواند دستاوردهای بسیار بزرگی را برای کشورمان داشته باشد. ضمن اینکه می‌تواند منجر به توسعه روابط بیش از پیش ایران و عراق شود.

وی تصریح کرد: ایران و عراق می‌تواند در محورهای متعددی به یکدیگر کمک کنند که یکی از این موضوعات محورهای ریلی و توسعه توریسم و گردشگری مذهبی است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توریسم در دنیا حرف اول را بعد از نفت در مبادلات اقتصادی می‌زند توسعه مبادلات ریلی بین ایران و عراق می‌تواند جهت جابه‌جایی سهل‌تر گردشگر و توریست‌ها کمک کند ضمن اینکه توسعه توریسم زیارتی می‌تواند منجر به گردش مالی زیادی در بین 2 کشور شود.

وی گفت: گردشگران مذهبی می‌توانند در توسعه مبادلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در دو کشور داشته باشد.

چنارانی با تأکید بر اینکه سفر حسن روحانی به عراق زنگ خطر بزرگی برای بسیاری از دشمنان این کشور در منطقه و فرامنطقه است، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا و آمریکا بزرگترین دریافت‌کنندگان پیام سفر حسن روحانی به عراق در شرایط فعلی هستند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه اظهارات مسئولین اروپایی در چند روز اخیر که روحانی در عراق حضور داشته است نشان‌دهنده آن است که آنها پیام این سفر را دریافت کرده و به خود آمده‌اند.

وی تأکید کرد: برخورد برخی کشورهای اروپایی هم بعد از سفر روحانی با ایران کمی تغییر پیدا کرده است چرا که آنها می‌دانند که بعد از بازگشت روحانی به ایران سیاست اروپایی در خصوص برجام به هم ریخته است با آنکه اصرار اتحادیه اروپا برای حضور ایران در برجام است تا بتوانند برخی اقدامات را به نیابت از آمریکایی‌ها انجام دهند.

چنارانی تأکید کرد: وقتی جمهوری اسلامی ایران راه‌های حل مشکلات اقتصادی‌اش را پیدا کند دیگر نیازی به برجام نیست و با توجه به اینکه ارتباطات بین ایران و عراق در حال گسترش است و توسعه روابط ایران با همسایگان در دستور کار است این موضوع برای اتحادیه اروپا و حتی حامیان برجام هم معنادار است.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: می‌توانیم پیش‌بینی بسیار خوبی از توسعه مبادلات همه‌جانبه بین ایران و عراق را بعد از این سفر داشته باشیم.

وی افزود: در اتحادیه بین‌المجالس آسیایی صحبت‌های متعددی را با نمایندگان عراقی داشتیم ضمن اینکه برخی از ته‌ماندگان رژیم بعث عراق و دشمنان توسعه روابط ایران و عراق در کشور عراق به دنبال کاهش این روابط هستند به نظر می‌رسد که آنها با دامن زدن به برخی مسائل و بروز برخی رفتارها به دنبال بودند که سطح روابط تهران و بغداد را کاهش دهند اما سفر حسن روحانی به عراق اهداف این خناثان را که حتی با اقداماتشان دل عراقی‌ها را هم آزرده خاطر کرده بودند را خنثی کرده است.

وی در پایان گفت: سفر حسن روحانی به بغداد تأثیرات بسیار مثبتی هم در بین عراق، جریانات سیاسی و در جهت نابودی دشمنان توسعه روابط دو کشور داشته است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5096