printlogo


فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:
افزایش دو برابری گشت‌های انتظامی در تعطیلات نوروز / سلب آرامش مردم خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخر سال
کد خبر: 5331
فرمانده انتظامی استان قم بابیان این‌که ستاد نوروزی در نیروی انتظامی قم تشکیل است، گفت: گشت‌های انتظامی در تعطیلات نوروز دو برابر خواهد شد تا مردم با آرامش خاطر به مسافرت بروند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار عبدالرضا آقاخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت یک‌ساله نیروی انتظامی استان قم اظهار داشت: مردم قم در یک سال گذشته همکاری خوبی با نیروی انتظامی داشته و در امنیت استان ما را کمک کردند.

وی ادامه داد: در سال 97 یکی از دغدغه‌های مردم درگیری‌های بود که در سطح استان بود که کاهش شرارت‌ها و چاقوکشی را 20 درصد کاهش دادیم.

آقاخانی تصریح کرد: در جرائم یارانه‌ای افزایش 240 درصدی را داشتیم که باید در سال آینده کاهش جدی داشته باشیم.

وی افزود: جرائم خرد نیز با افزایش روبه‌رو بوده است که بیشتر توسط معتادان و افراد ولگرد بوده است که با این جرائم نیز برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم ابراز داشت: در سرقت‌ها موتورسیکلت با 53 درصد دارای رتبه اول است که نشان می‌دهد باید برای پارکینگ‌های موتورسیکلت فکر اساسی در سطح استان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در سال 97 قتل با 25 درصد کاهش روبرو بوده است و در جرائم مهم نیز با 11 درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.

سردار آقاخانی بیان داشت: درزمینهٔ کلاه‌برداری با 5 درصد کاهش روبرو بوده‌ایم و در صدور چک بلامحل نیز با کاهش 15 درصدی روبرو بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل اخلاقی در سطح استان جرائم 8 درصد کم شده است که انشالله در سال آینده نیز بازهم شاهد کاهش خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان قم به افزایش آمار بالای فوتی‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: آمار فوتی‌ها در داخل شهر 8 درصد و 13 درصد در بیرون شهر شاهد افزایش داشته است که باید در سال آینده این آمار پایین بیاید.

وی ادامه داد: امسال 17 هزار نفر به‌صورت رایگان در نیروی انتظامی مشاوره شده‌اند که نشان‌دهنده نگاه جدی نیروی انتظامی به این مهم است.

سردار آقاخانی به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی استان برای چهارشنبه آخر سال تدارک ویژه‌ای دارد و با سوءاستفاده کنندگان در این روز برخورد خواهد کرد.

وی بیان داشت: مردم در این زمینه باید به نیروی‌های امدادی کمک کنند و علاوه بر این فرزندان خودشان را توجیه کنند.

فرمانده انتظامی استان برخورد با رانندگان متخلف در این روز را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: با رانندگانی که نظم و امنیت را به می‌زنند به‌صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به ایام نوروز و تعطیلات سال جدید گفت: استان قم درزمینهٔ مسافر همواره پذیرای مهمانان نوروزی است و به همین علت ایستگاه‌های پلیس 3 برابر شده است و علاوه بر این گشت‌های نیروی انتظامی دو برابر شده است.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5331