printlogo


مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم:
جانبازان سرمایه های ملی کشور هستند
کد خبر: 6082
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم با اشاره به اینکه امروز ایستادگی در برابر دشمنان را مدیون جانبازان هستیم، گفت: جانبازان سرمایه های ملی کشور هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سید جواد هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با عنوان بزرگداشت روز جانباز با اشاره به اینکه شعبان ماه تکریم پیامبر(ص) است، اظهار داشت: شعبان ماه سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) می باشد.

وی ادامه داد: جهان در این ماه به میلاد امام حسین(ع) به خود می بالد چرا که به واسطخ میلاد این امام درهای نعمات به روی زمینیان باز است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم با اشاره به اینکه امام حسین(ع) شفاعت کننده بندگان خداست، گفت: حضرت عباس(ع) پرچم دار کربلاست و همه از خشوع و خضوع این امام در منابع ما یاد شده است.

وی ادامه داد: جنگ چه در صدر اسلام و چه در دفاع مقدس ما همیشه با رشادت ها و شهادت همراه بوده است و برای احیای  سنت های الهی شهدا و جانبازان این راه را رفته اند.

هاشمی با اشاره به اینکه امروز در مقابل دشمن های داخلی وخارجی ایستاده ایم، گفت: این ایستادگی را مدیون شهدا و جانبازان هستیم؛ جانبازان قم متصل به ولایت فقیه و مورد حمایت مراجع تقلید هستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از جانبازان و فرزندان آنها در حال تحصیل در مقطع دکترا هستند و البته فرزندان جانباز در کنار پدر از آنها صبر و استقامت و بردباری را آموخته اند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران ابراز داشت: تعداد جانبازان استان قم 11هزار نفر می باشد که از این تعداد 13 نفر روشن دل، 30 نفر قطع نخاع، 60 نفر شیمیایی، 6500 نفر جانباز زیر 25 درصد ، 4870 نفر جانباز بالای 25درصد و 243 نفر جانباز بالای 70درصد هستند.

وی ادامه داد: در استان قم 217 نفر از جانبازان ، نخبه عرصه های مختلف در کشور می باشند؛ 65 هزار نفر از جامعه ایثارگری در قم تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه جانبازان با در عرصه حفظ و روخوانی قرآن در کشور حائز رتبه های برتر شده اند، ابراز داشت: در این ایام با اجرای طرح علمداران حماسه با جانبازان و خانواده های شهدا، ائمه جمعه و استاندار دیدار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: دیدار با مراجع، برگزاری مسابقات ورزشی، غبار روبی مزارشهدا با حضور جانبازان و اهدای گل بر روی مزار شهدا توسط جانبازان در گلزار شهدای استان قم از دیگر برنامه های این ایام است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران با اشاره به اینکه جانبازان سرمایه های ملی کشور هستند، خاطرنشان کرد: جانبازان روزی در مقابل 32 کشور ایستادگی کردند و از جان خود برای دفاع ازکشور گذشتند و امروز ما باید نسبت به قهرمانان ملی خود به نوعی عمل کنیم که کمتر از ترویج ایثار و شهادت نباشد.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/6082