printlogo


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطرح کرد:
استفاده ازظرفیت های هنر موجب جریان سازی و فرهنگ سازی در جامعه می شود/دریافت 1414اثر در جشنواره نماز و نیایش
کد خبر: 6593
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه استفاده از فرهنگ و هنر در معرفی ارزش ها و اعتقادات، گفت: تاثیرگذاری فیلم ها بسیار زیاد است و استفاده از ظرفیت های هنر موجب جریان سازی و فرهنگ سازی در جامعه می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه با اشاره به جشنواره نماز و نیایش به روایت تصویر، اظهارداشت: هشتمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین به روزهای پایانی خود می رسد.

وی ادامه داد: نهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه آثار برگزیده اکران خواهد شد و در اختتامیه این جشنواره از 12نفر برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به معرفی ارزشها و اعتقادات با فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: در خصوص جایگاه نماز روایات بسیاری موجود است اما در این خصوص باید از توان هنرمندان قمی در ترویج نماز استفاده کنیم و این یکی از وظایف فرهنگ و ارشاد قم می باشد.

وی عنوان داشت:در خصوص نماز منبرهای بسیار سخن می گویند اما نمی توان از تاثیر یک فیلم کوتاه گذر کردو این جایگاه فرهنگ و هنر را نشان می دهد.

حسینی کاشانی با تاکید بر اینکه این جشنواره با هدف تشویق و ترغیب هنرمندان در به کارگیری ابزارهای هنری برای تولید موضوع های دینی و پرداختن به نماز و نیایش ترتیب می یابد، افزود: در این رویداد فرهنگی، هنرمندانی از سراسر کشور در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس به رقابت خواهند پرداخت.

وی بیان داشت: جشنواره نماز و نیایش متناسب با ظرفیت های قم و از جمله مطالبات اهالی فرهنگ و هنر این استان است که در این راستا جشنواره فیلم و عکس در زمینه نماز و نیایش طراحی و اجرایی شده است.
ظرفیت های هنر موجب جریان سازی و فرهنگ سازی در جامعه می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری فیلم ها بسیار زیاد است و استفاده از ظرفیت های هنر موجب جریان سازی و فرهنگ سازی در جامعه می شود.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار، فیلم های یک دقیقه ای موبایلی ویژه تولیدهای استان به بخش های جشنواره افزوده شده است که در فراخوان صورت گرفته در این زمینه شاهد استقبال خوبی از سوی هنرمندان بودیم.

حسینی کاشانی گفت: فیلم های یک دقیقه ای ارسالی به این جشنواره پیرامون نماز و نیایش به دلیل اینکه امکان استفاده در فضای مجازی را دارد، فرصتی برای تولید محتوا در فضای مجازی است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد پویش هنرمندان و اهالی رسانه ای استان برای کمک به سیل زدگان استان گفت: نهم فروردین ماه، محموله کمک های اهالی هنر قم به آق قلای گلستان ارسال شد.

وی، اعزام هنرمندان برای اجرای برنامه های هنری در مناطق سیل زده را ضروری دانست و گفت: هنرمندانی که آمادگی اجرای برنامه هنری در مناطق سیل زده به ویژه مناطق سیل زده لرستان را دارند، آمادگی لازم برای اعزام این هنرمندان وجود دارد.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/6593